Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kroppen brukar normalt återställa sig (vätska och glykogen) på 48 timmar efter ett rejält långpass, men det som däremot tar längre tid att återställa är det endokrina systemet. Det kan ta flera veckor innan det har återhämtat sig till fullo. Symptomen är

Superintressant!! Är det någon bok förresten du kan tipsa om?

Jag tar med en lista över mina böcker på söndag, jag kan inte alla titlarna i huvudet 🙂

De jag rekommenderar allra varmast är:

• "A Step Beyond:A Definitive Guide to Ultrarunning" som beställs från http://www.ultrarunning.com och är en 500 sidig samling arti

Running through the wall har jag också, den var bra! Och Noakes förstås, men där har jag än så länge bara gjort enstaka nedslag. Jepp, det blir mycket nördsnack på söndag!! 😀

Lore of Running kan med fördel också användas som styrketräningsredskap, har jag upptäckt. 😉
Jag har aldrig kommit igång med att läsa den på allvar, men de stycken jag har läst har varit bra.

Ha ha ha är det LÅRTRÄNING då Pontus 😉

Hahahaha, du e bra vitsig Fredrika 😉

Jag tyckte även mycket om Dean Karnazes bok, har förbokat den nya. Yazzo kommer åxå med en bok i höst, även den är förbeställd. Har precis fått 3 nya böcker, så jag har att göra.

Fredrika "Och Noakes förstås, men där har jag än så länge bara gjort enstaka nedslag."
Då vet du vad som ska göras på semestern. Livet delas in i före och efter Lore of Running.

Men vilket kanontips, Richard (t+) Åker på semester måndag och tänkte senast igår på vad som skulle vara lämplig semesterläsning. Det är ju perfekt! Och så kommer jag vara ännu odrägligare besserwisser efter det 😉

Förresten några småsaker när jag ändå är här i tråden:

* passet blir av oavsett väderlek. Jag har sett fram emot äventyret i flera månader och tänker inte låta lite regn stoppa mig 🙂

* passet blir av oavsett oförutseddheter. Det är hittills 20 anmäld