Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 21:48De som ändrar sina inlägg har förhoppningsvis gjort det när den mer sparsamma läsaren läser några dagar senare.
Diskussionen blir svårförstådd men det är väl hela idén med att ändra sina inlägg.
De som ändrar sina inlägg har förhoppningsvis gjort det när den mer sparsamma läsaren läser några dagar senare.
Diskussionen blir svårförstådd men det är väl hela idén med att ändra sina inlägg.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 21:52Vad säger att den som initierar en diskussion också äger den? Så fungerar det ju inte alls i verkliga livet. Varför skulle Funbeats forum vara såpass mycket märkvärdigare?
Vad säger att den som initierar en diskussion också äger den? Så fungerar det ju inte alls i verkliga livet. Varför skulle Funbeats forum vara såpass mycket märkvärdigare?
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:00Mikael, i verkliga livet finns det ofta - men inte alltid eller vanligast - en moderator för en diskussion. Det brukar vara den sammankallade eller en av den sammankallade utsedd person som är moderator. Mötesordförande, talman, debattledare, etc, etc. Ja
Mikael, i verkliga livet finns det ofta - men inte alltid eller vanligast - en moderator för en diskussion. Det brukar vara den sammankallade eller en av den sammankallade utsedd person som är moderator. Mötesordförande, talman, debattledare, etc, etc. Ja
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:18Vad bra, där fick 72485 Funbeatare reda på hur det funkar i verkliga livet. För det hade vi förstås ingen koll på annars. Jag ska genast lämna ett förslag på en fikarumsmoderator på jobbet imorgon.
Vad bra, där fick 72485 Funbeatare reda på hur det funkar i verkliga livet. För det hade vi förstås ingen koll på annars. Jag ska genast lämna ett förslag på en fikarumsmoderator på jobbet imorgon.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:19Mmmm, där har du nog en point Homann. Vissa forumdeltagare intar talarstolen medans andra ligger på divanen och snackar kring saker.
Att begära ordet när man sitter i tv-soffan är lika fel som lägga sig över 2 stolar i plenisalen.
Det är alltså uppfattn
Mmmm, där har du nog en point Homann. Vissa forumdeltagare intar talarstolen medans andra ligger på divanen och snackar kring saker.
Att begära ordet när man sitter i tv-soffan är lika fel som lägga sig över 2 stolar i plenisalen.
Det är alltså uppfattn
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:22Ska du vara sammankallande till mötet?
Ska du vara sammankallande till mötet?
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:35Om frågan är till mig och våra fikarumsdiskussioner så är jag faktiskt lockad av att ta mötesledaruppdraget själv för nu är det ingen ordning alls där.
Ett typiskt scenario är att jag kommer in och tar upp ett ämne för diskussion. Ofta kretsar det kring
Om frågan är till mig och våra fikarumsdiskussioner så är jag faktiskt lockad av att ta mötesledaruppdraget själv för nu är det ingen ordning alls där.
Ett typiskt scenario är att jag kommer in och tar upp ett ämne för diskussion. Ofta kretsar det kring
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:37Mikael, hur menar du? Det finns modererade diskussioner och icke modererade diskussioner i "actual reality". På funbeat bara de sistnämnda. Skulle det vara så hemskt att göra det möjligt för båda att existera bredvid varandra?
På många andra forum brukar
Mikael, hur menar du? Det finns modererade diskussioner och icke modererade diskussioner i "actual reality". På funbeat bara de sistnämnda. Skulle det vara så hemskt att göra det möjligt för båda att existera bredvid varandra?
På många andra forum brukar
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:40Andreas, och varför inte låta trådstartaren avgöra vilken typ av rum han/hon vill ha? Allt behöver inte vara kaosartat som i fikarumsmodellen.
Andreas, och varför inte låta trådstartaren avgöra vilken typ av rum han/hon vill ha? Allt behöver inte vara kaosartat som i fikarumsmodellen.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:41På vissa andra forum går det inte att ändra sina inlägg utan att det syns.
På vissa andra forum går det inte att ändra sina inlägg utan att det syns.