Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa i värmen!?
You need to log in to create posts and topics.

Nej, vi har inte glömt den fantastiska, underbara, sagolika vintern vi hade, med massor av trevlig längdskidåkning!

Topp! Även runt Göteborg kunde man sno ihop många timmar på lagg. Fler om man inte varit sjuk hela januari... 🙁

Var endast 24C här idag. Orkade med ett 20k pass i 4:15 tempo i alla fall. Tycker synd om de som springer Maran uppe i Överkalix idag.

Någon gång för länge sedan på Karlbergs station, en iskall och blåsig januarimorgon, så svor jag att aldrig mer klaga på värme. Efter den gångna vintern (hänvisning till moddtråden) så förnyades löftet. Jag må lida av värme ibland, men jag klagar inte.

L

Äsch, den 7:e mars i år gav jag mig ut i skogen för lite löpträning. 4-5dm snö, med skare som inte bar, det var på kvällen och beckmörkt (pannlampa) och temperaturen sjönk kraftigt.

Jäkla bra mental träning, på 1 timme och 48 min hann jag dryga 10 km. Me

"Nej, vi har inte glömt den fantastiska, underbara, sagolika vintern vi hade, med massor av trevlig längdskidåkning! "
(t+)
Allvarligt så klagar jag aldrig på kyla - om det inte är i hus som ska vara varma.
Problemet med den fina vintern var att det var r

I veckan har jag tagit löptur mellan 23.00 och midnatt. Jag ska ut i kväll efter att jag kommit hem efter kvällspaset. Det är skönt att koppla av och ur innan jag siktar på kudden.

Håkan: även jag avgav samma löfte - därmed kniper jag käft nu ang ev lidande. Tänk om någon orkar jämföra gnälltrådar vinter och gnälltrådar sommar och man skulle dyka upp frekvent på båda ställena. 😮

+1 på Henrik!

(och så vill jag påPIKA, vänligt men bestämt att bara för att det var snöööö hela vintern så betyder inte det att jag INTE sprang.. jag körde löppass i -18 grader = inga problem! 😀 idag däremot ligger jag mest stilla och kippar efter andan

Jag sprang Grevskapsloppet i dag de var det värsta jag varit med om 32 grader varmt och helt vind stilla