Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa i värmen!?
You need to log in to create posts and topics.

Anna: _utan_ fleecetights! 😉
Men det kändes som om jag hade vintersockar på mig.....

haha
låter som en kul runda
bada med jämna mellanrum (L)

Jag tycker att det är skönt att springa i värmen, åtminstone när det håller sig under 30 grader. Det går åt mer vätska och så får man lättare blåsor på fötterna, men det får det vara värt. Vi har ju så få varma dagar under en sommar här i Sverige.

Förra

Fia-Lotta: Jag gnällde INTE då - snarare sprang jag omkring i stum förundran och bara looog över att ha fått en RIKTIG vinter OCH det faktum att jag kunde springa i det utan att frysa röven av mig!

Så nu vill jag gnälla lite. Jag orkar inte ens SLÄPA MIG

Jag _har_ blivit mera värmetålig med åren. Loppet var nog det varmaste och soligaste jag har sprungit i och ändå så gick det i hyfsad fart. Skönt? njae... Vackert? Absolut inte, men jag överlevde!

Så, det är uppenbarligen bara att ge sig ut och träna i v

Riktigt varmt och jobbigt idag men jag klagar inte, Stockholm Marathon 2007 var ju värre...bra att att ha i åtanke när det tar emot. Kortar ner långpassen från 3 mil till 2-2,5 mil när solen gassar alternativt kör passen sent på kvällen 🙂

Jag var bara tacksam att Stockholm Maran i år bjöd på lägre temperatur, själv var jag ute "tidigare" än igår , ute 0715 idag men värmen var kvar i luften -vätskebälte med mig & överlevde milen. Nu kan det njutas av Wimbledon på tv! 🙂

Med risk för att vara tjatig. Värme tänker jag som sagt inte klaga på. Problemet ned vintern, rent löpmässigt, var inte kylan. Alla som försökte springa i Stockholm i vintras vet att det var brist på snöröjning kombinerat med salt som var gisslet, dvs mod

Håkan, jag håller med dig till tusen!

Mitt standardsvar i sommar har varit, om någon undrar om jag inte lider i värmen: Nej, verkligen inte. Det är varmt, men jag lider inte!

Jag kommer att sakna sommaren när vintern rullar in igen 🙁

Kylan på vintern skrämmer inte mig. Jag har bra kläder (eftersom jag även skidar utför 🙂 ) som funkar ypperligt ända ner till -18. För mig är det underlaget som är jobbigt. Precis som Håkan är inne på. Modden!

Det som är jobbigt med värmen för mig är a