Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa i värmen!?
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia: Har du prövat vattenindränkt vit keps? Håret tror jag inte spelar någon roll, den isolerar nog snarare mot värmen än värmer upp.

Jag har ungefär samma problem som du, Sylvia. Jag tål värme bra, men jag tycker det är väldigt jobbigt med sol direkt mot huvudet. Det känns som om hjärnan blir överhettad och känslan kan sitta i ganska långt efteråt. Så var det t.ex. efter Gbg-varvet - j

Håret spelar nog mindre roll, jag har väldigt tjockt och långt hår men tycker nog inte just det spelar någon roll. Keps däremot... då kokar hjärnan bort! Sen jag kastade kepsen har jag tålt mycket högre temperaturer än jag gjorde med keps.

Häller gärna

Håller med Annica där. Hälla kallt vatten över huvudet funkar bra. Keps har jag av estetiska skäl faktiskt inte testat.

Johanna, nej, det har jag inte gjort faktiskt. Nu är ju min keps svart iofs, men borde kanske skaffa en vit och blöta ner den innan jag ger mig ut?

Varför jag har snöat in på att håret "stör" är att man säger ju att den största delen av kroppsvärmen går

Håller med - tycker keps mer stjälper än hjälper. OM den inte är dyngsur hela tiden. Bra solglasögon med en lins som ger ett kallt ljus i hjälper mig väldigt bra.

Blöt ner den tjocka, lockiga mössan och skippa kepsen Sylvia. 😀

Om du har så tjockt hår borde det hålla sig blött väldigt länge. Mitt korta rakt uppstående hår torkar på två röda sekunder och det är alltså ingen större idé att blöta ner det. (#)

Varför skulle man inte få gnälla både på kyla & värme?

Varför kan det inte vara lagom?

Men den största och avgörande skillnaden är att kyla kan man försvara sig mot.

Mot värme finns bara vatten & ännu mer vilja. Alltså tänker jag inte gnälla. (Men ett

OK, jag kanske ska testa utan keps och se hur det blir? Och blöta ner håret innan.

Tack för tipsen 🙂

Gott!!!

jag fick löptränat ner till havet med äldsta sonen, badade & sen blev vi hämtade på parkeringen...

det var en r i k t i g höjdare!!! (L)

tack för tipset!