Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 22:43Visst är det lite varmt, men det går bra ändå. Sänker man tempot, dricker ordentligt och kanske t o m tar ett dopp under rundan så går det bra. Ju mer man övar på att springa i värme ju bättre går det faktiskt! Jag klagar inte heller på värmen. dessvärre
Visst är det lite varmt, men det går bra ändå. Sänker man tempot, dricker ordentligt och kanske t o m tar ett dopp under rundan så går det bra. Ju mer man övar på att springa i värme ju bättre går det faktiskt! Jag klagar inte heller på värmen. dessvärre
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 22:51Visst blir det lite varmt emellanåt, självklart. Men för mig är det milsvid skillnad på att tycka att det är varmt och att tycka det är För Varmt.
Och så fort värmen gör sig påmind tänker jag på hur jag frös om ändan i vintras när jag sprang, och hur elä
Visst blir det lite varmt emellanåt, självklart. Men för mig är det milsvid skillnad på att tycka att det är varmt och att tycka det är För Varmt.
Och så fort värmen gör sig påmind tänker jag på hur jag frös om ändan i vintras när jag sprang, och hur elä
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 14:25Var det inte Gunde Svan som satte lite extra fokus på att alltid, oavsett väder, genomföra exakt de träningspass han hade planerat? Tyckte att det dels var bra förberedelse inför tävling, där ju vädret kunde vara hur som helst, samt att det kunde ge honom
Var det inte Gunde Svan som satte lite extra fokus på att alltid, oavsett väder, genomföra exakt de träningspass han hade planerat? Tyckte att det dels var bra förberedelse inför tävling, där ju vädret kunde vara hur som helst, samt att det kunde ge honom
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 14:35Marcus kan skriva sådär för han har överlevt 9h i värmen under Hornstull - Järna igår 🙂
Marcus kan skriva sådär för han har överlevt 9h i värmen under Hornstull - Järna igår 🙂
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 15:10Nu var det väl kanske inte sådär vanvettigt ofta som Gunde tävlade i just 30 plusgrader? (H)
Nu var det väl kanske inte sådär vanvettigt ofta som Gunde tävlade i just 30 plusgrader? (H)
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 15:18Jo, som jag nyss skrev i en annan tråd så är värdet av värmeträningen att lära känna sig själv, hur man reagerar under löpning i värme och hur man ser till att överleva den på ett bra och vinnande sätt.
De lärdomar nästan alla drar är att man måste börj
Jo, som jag nyss skrev i en annan tråd så är värdet av värmeträningen att lära känna sig själv, hur man reagerar under löpning i värme och hur man ser till att överleva den på ett bra och vinnande sätt.
De lärdomar nästan alla drar är att man måste börj
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 17:25Det är aldrig fel att ha vatten med sig när det är varmt ute. Drick alltså.
Att ta ett dopp för att kyla ned sig fungerar fint, och varför ska man inte kunna göra det? Jag brukar hoppa i med skor och allt. Strumpor och skor trampar man sedan ur på nollti
Det är aldrig fel att ha vatten med sig när det är varmt ute. Drick alltså.
Att ta ett dopp för att kyla ned sig fungerar fint, och varför ska man inte kunna göra det? Jag brukar hoppa i med skor och allt. Strumpor och skor trampar man sedan ur på nollti
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 18:17Sprang som sagt i Lördags vid 18:30,men drack för lite innan..tog av mig o sprang vidare i endast shortsen,o mådde lite illa ,hemma igen..drack vatten o ner till sjön o badade o simmade 10-15 meter,ljuuuvligt..
Sprang som sagt i Lördags vid 18:30,men drack för lite innan..tog av mig o sprang vidare i endast shortsen,o mådde lite illa ,hemma igen..drack vatten o ner till sjön o badade o simmade 10-15 meter,ljuuuvligt..
Quote from Jonny Persson on 5 July 2010, 18:53Eller så kan man göra som jag precis gjort. En timme vattenlöpning. Kan lova att värme är inte den känsla som bor i kroppen när man kommer upp. (H)
Eller så kan man göra som jag precis gjort. En timme vattenlöpning. Kan lova att värme är inte den känsla som bor i kroppen när man kommer upp. (H)
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 19:45För mig går det att springa i värmen... Men varför måste mina nyinköpta superbra joggingbyxor (SVARTA) liksom suga in solstrålarna, UV-A och B-strålarna (t-)
Var inne i en sportaffär i dag: överallt svarta byxor, mörkgråa i bland med en färgglad detalj. D
För mig går det att springa i värmen... Men varför måste mina nyinköpta superbra joggingbyxor (SVARTA) liksom suga in solstrålarna, UV-A och B-strålarna (t-)
Var inne i en sportaffär i dag: överallt svarta byxor, mörkgråa i bland med en färgglad detalj. D