Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 15:44Voltaren finns även som stolpiller, om det är att föredra.
Voltaren finns även som stolpiller, om det är att föredra.
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 16:03Frippe, har du ortopediska inlägg? Många som har plantar fasciit blir hjälpta av inlägg. Man kan få skadan av pronation och även supination. Jag fick rådet av naprapaten att använda inläggen hela tiden, även inomhus i sandaler/tofflor.
Jag tror inte det
Frippe, har du ortopediska inlägg? Många som har plantar fasciit blir hjälpta av inlägg. Man kan få skadan av pronation och även supination. Jag fick rådet av naprapaten att använda inläggen hela tiden, även inomhus i sandaler/tofflor.
Jag tror inte det
Quote from Lars Mörrby on 8 December 2008, 16:33Frippe,
det viktiga är inte bara hur det känns när du är igång, utan också hur det känns (dagen) efteråt.
När du springer är dels foten varm, dels har du efter en stund hunnit få lite endorfiner i blodet.Kan du hålla upp med löpningen ett tag så är de
Frippe,
det viktiga är inte bara hur det känns när du är igång, utan också hur det känns (dagen) efteråt.
När du springer är dels foten varm, dels har du efter en stund hunnit få lite endorfiner i blodet.
Kan du hålla upp med löpningen ett tag så är de
Quote from Lars Mörrby on 8 December 2008, 16:38Allie,
jag skall till ortopedtekniska i morgon tisdag. Vi får se vad de säger.
När det gäller salvan har jag hört motsatsen - dvs att det skulle fungera ganska bra eftersom det är kort avstånd från huden till det skadade stället. Visserligen är skinnet
Allie,
jag skall till ortopedtekniska i morgon tisdag. Vi får se vad de säger.
När det gäller salvan har jag hört motsatsen - dvs att det skulle fungera ganska bra eftersom det är kort avstånd från huden till det skadade stället. Visserligen är skinnet
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 16:45Förstår att du är trött på det, Börje, det är inte kul. 🙁 Har fått lite plantar fasciitkänning i den andra foten nu, men jag har gjort massor av rehabgrejer (golfbollsmassage etc) så idag känns det inte.
Det där om salvan var det en apotekare som sa t
Förstår att du är trött på det, Börje, det är inte kul. 🙁 Har fått lite plantar fasciitkänning i den andra foten nu, men jag har gjort massor av rehabgrejer (golfbollsmassage etc) så idag känns det inte.
Det där om salvan var det en apotekare som sa t
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 20:25Dra tårna upp mot kroppen med ena handen, känn under hålfoten och in mot mitten av foten med den andra. Du kommer att känna av en "ås" som i det här fallet är den stora plantarsenan som dyker upp ca 2-3 cm in. Den går från framfoten och fäster in på hälbe
Dra tårna upp mot kroppen med ena handen, känn under hålfoten och in mot mitten av foten med den andra. Du kommer att känna av en "ås" som i det här fallet är den stora plantarsenan som dyker upp ca 2-3 cm in. Den går från framfoten och fäster in på hälbe
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 20:39Ok, det där var nog till Frippe, men jag kan meddela att jag har då inte plantar fasciit nu. 🙂 Men igår gjorde det lite ont på insidan av hälen. Eller, det var mer som en lätt irritation.
Förresten, apropå medicin mot inflammation så har jag läst att d
Ok, det där var nog till Frippe, men jag kan meddela att jag har då inte plantar fasciit nu. 🙂 Men igår gjorde det lite ont på insidan av hälen. Eller, det var mer som en lätt irritation.
Förresten, apropå medicin mot inflammation så har jag läst att d
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 22:39Allie: Nej jag har inga ortopediska inlägg. Osäker om det hjälper om ”smärtan” kommer från utsidan av foten. Är inte dessa till för att lyfta upp hålfoten? Tack för länken. Den förtydligade saker och ting. T.ex. så behöver inte smärtan komma från hälen fö
Allie: Nej jag har inga ortopediska inlägg. Osäker om det hjälper om ”smärtan” kommer från utsidan av foten. Är inte dessa till för att lyfta upp hålfoten? Tack för länken. Den förtydligade saker och ting. T.ex. så behöver inte smärtan komma från hälen fö
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 22:56Förlåt, jag har visst läst ouppmärksamt och missat att det var på utsidan av foten du hade ont, inte insidan.
Förlåt, jag har visst läst ouppmärksamt och missat att det var på utsidan av foten du hade ont, inte insidan.
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 23:37Plantar fasciit smärtar på insidan av hälen. Testet du fick är det enda (mig veterligen) kända för plantar fasciit, annars brukar patientens berättelse räcka och att symtomen stämmer.
Obs, testet fungerar inte särskilt bra med smärtstillande i kroppen.;
Plantar fasciit smärtar på insidan av hälen. Testet du fick är det enda (mig veterligen) kända för plantar fasciit, annars brukar patientens berättelse räcka och att symtomen stämmer.
Obs, testet fungerar inte särskilt bra med smärtstillande i kroppen.;