Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med smärta i foten?
You need to log in to create posts and topics.

Nej, det är klart att det inte funkar med smärtstillande i kroppen! 🙂 Jag tar inget smärtstillande nu. Men det var det kanske nån annan som gjorde.

Edit: Kan ju tillägga att det jag skrev om Voltaren innan gällde när jag hade plantar fasciit i högerfo

Frippe,

en sak till som kan hjälpa är massage under foten med en tennisboll eller golfboll. Lägg bollen på golvet, foten på och rulla försiktigt fram och tillbaka.

(Borde gå och leta fram en boll själv faktiskt).

Det där med träning+stretch är en balan

Börje:
Jag tror också att det måste vara en balansgång. Man ska nog akta sig för att ta i för mycket. Men massage är säkert bra. Nu är jag ingen golfare men någon boll ska jag nog lyckas hitta.

Frippe,

en tennisboll är faktiskt skönare.

Jonas H, (och andra som har koll på fotskador) vad finns det för andra skador man kan få ont på insidan av hälen av? Jag har lite, lite ont där om jag trycker ibland och ibland känns det irriterat där när jag springer, men det där pf-testet gör inte ont.

Baserat på slitaget på dina skor verkar du ha ett högt fotvalv och kan då behöva stöd för fotvalvet. Nya skor verkar också behövas 😉

Smärtor under foten/hälen:

- triggerpunkter i ytliga vadmuskeln projicerar smärta såsom vid plantar fasciit.
- hälkudd

Tack Jonas! Nej, höga fotvalv har jag inte, tycker de ser låga ut. Har också inlägg så fotvalven har mycket stöd. Kanske för mycket. Nya skor har jag, nu har jag fyra par igång och de gamla använder jag till vissa pass. De med bortsliten bit av sulan har

Var hos läkaren igår. Tydligen har jag inflammerade senfästen. Läkarens rekommendation var vila och VoltarenT under ett par dagar och även att fortsätta smörja in foten med Voltaren och sedan lägga på plast inför natten.

Osäker på om detta var god nyhet

Lägga på plast - hur menar du??

För att Gelen inte ska torka ut. Tror det till och med det fanns något vackert namn för denna typ av "omslag". Dock gick det in genom ena örat och ut genom andra;)