Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa på vintern?
You need to log in to create posts and topics.

Jag lär få halka omkring i gyttjan på Tjurruset för jag har inga sådana specialskor. Nåja, då kan jag skylla på det om jag kommer sist. 😀

Eller på för mycket volanger eller krås - eller hur Pia! 😉

Du ignorerade också killarna ser jag.
Volanger?
Jag funderar allvarligt på paljettlinnet...

Bara en liten iaktagelse, när det startas en killtävling och den blir populär så kommer genast tjejerna och kräver att det ska finnas en tjejklass. Inte tvärtom.

Jämlikhet är det när det inte finns några killaktiviteter längre? Endera gemensamma lopp el

Det är olagligt att diskrimera (bl a) kön i Sverige av näringsidkare, vilket väl de vinstgenererande loppens arrangörer är, även om de är föreningar och inte bolag, nicht war? Om någon skulle driva ärendet är jag rätt säker på att Tjejmilen skulle tvingas

Inte jag heller. Det var bara en liten reflexion jag hade. 😀

Kvinnor är inte speciellt jämlika på många olika plan, vem bryr sig om det nu finns ett tjejlopp där bara tjejer får vara med? Fokusera på de viktiga delarna av jämlikhet istället.

Finns två sidor av det hela.
- Tjejerna är inte jämlika när de kräver att få vara med på alla killaktiviteter.
- Vi killar är inte jämlika för att vi vill inte ens "förnedra" oss till att kräva en killklass på t.ex. Tjejmilen.

Men, men jag orkar inte bry

Nej, jag tror knappast det finns någon som vill driva den frågan. Kan inte finnas många som missunnar tjejerna sin Tjejmil. Det finns runt 20 millopp varje år för killar att kuta bara i Stockholmsområdet!

Här köpte jag mina Icebug till bra pris (hv),
http://www.fjallsporttarnaby.se/?cat_id=90&head_id=24

Oh... vad dyra..... (t-)