Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 16:56Bra fråga David. Jag tycker det är alldeles för mycket betoning på prestationsmål i löpningen. Särskilt att det upprepas som ett mantra att man bör ha mål.
Jag tycker att fler borde springa för att må bra. Om vi andra betonar att man ska springa för att
Bra fråga David. Jag tycker det är alldeles för mycket betoning på prestationsmål i löpningen. Särskilt att det upprepas som ett mantra att man bör ha mål.
Jag tycker att fler borde springa för att må bra. Om vi andra betonar att man ska springa för att
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 18:08Klas, genom att nedvärdera de som har prestationsmål, så är det du säger motsatsen till att alla får välja sina egna mål.
Klas, genom att nedvärdera de som har prestationsmål, så är det du säger motsatsen till att alla får välja sina egna mål.
Quote from Jonny Persson on 21 May 2011, 18:34Klas: Kan det bero på att löpningen är en idrott kanske? Det ligger rätt nära till hands att sätta prestationsmål då. Vill man inte springa lopp och bara må bra så lär det inte vara någon som stoppar en. Varför måste man springa så långt för övrigt? Varfö
Klas: Kan det bero på att löpningen är en idrott kanske? Det ligger rätt nära till hands att sätta prestationsmål då. Vill man inte springa lopp och bara må bra så lär det inte vara någon som stoppar en. Varför måste man springa så långt för övrigt? Varfö
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 18:42Gick igenom tråden.
Kom fram till att det blev 12-12 vad gäller mål eller ickemål.Nu är jag ej någon vetenskapare, men utan att generalisera så är vi väldigt olika och dessutom är vi nog inte samma person genom hela livet.
Vi ändrar oss.Nu är ju tyv
Gick igenom tråden.
Kom fram till att det blev 12-12 vad gäller mål eller ickemål.
Nu är jag ej någon vetenskapare, men utan att generalisera så är vi väldigt olika och dessutom är vi nog inte samma person genom hela livet.
Vi ändrar oss.
Nu är ju tyv
Quote from Christer Berg on 21 May 2011, 18:48Jag tränar för att må bra och för att behålla glädjen i träningen och få hjälp med att inte försöka för mycket för snabbt följer jag Iforms 5 km träningsprogram.
Jag tränar för att må bra och för att behålla glädjen i träningen och få hjälp med att inte försöka för mycket för snabbt följer jag Iforms 5 km träningsprogram.
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 19:02Jag blir glad och mår bra av att bli bättre och utvecklas. Så länge det nu går. Då får jag hitta andra mål.
Jag blir glad och mår bra av att bli bättre och utvecklas. Så länge det nu går. Då får jag hitta andra mål.
Quote from Jonny Persson on 21 May 2011, 19:11Säga vad man vill om det där med prestationsmål men jag tror att vi har fler som springer tack vare att det finns lopp med tidtagning än om det inte skulle finnas några.
Säga vad man vill om det där med prestationsmål men jag tror att vi har fler som springer tack vare att det finns lopp med tidtagning än om det inte skulle finnas några.
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 19:52Marcus (t+)
Marcus (t+)
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 19:54Håller också med Marcus. (t+)
Tror till och med att någon glatt säger
Jag kom på 42.399:e plats på Göteborgsvarvet.
Fast ännu bättre vore att vara sist. 😉
Håller också med Marcus. (t+)
Tror till och med att någon glatt säger
Jag kom på 42.399:e plats på Göteborgsvarvet.
Fast ännu bättre vore att vara sist. 😉
Quote from Christer Berg on 21 May 2011, 19:56Ligger nog mycket i det, Marcus.
Människan är av naturen tävlingsdriven och finns det ingen annan att tävla med så tävlar man med sig själv för att putsa PB.
Ligger nog mycket i det, Marcus.
Människan är av naturen tävlingsdriven och finns det ingen annan att tävla med så tävlar man med sig själv för att putsa PB.