Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 08:53K-G,
Är det exakt 105 du siktar på eller är det din "lägstanivå"?
😉
Vet inte om det hjälper, men rådet för att bli 100 år är att först bli 99 och sedan ta det väldigt försiktigt ett år.
(H)
K-G,
Är det exakt 105 du siktar på eller är det din "lägstanivå"?
😉
Vet inte om det hjälper, men rådet för att bli 100 år är att först bli 99 och sedan ta det väldigt försiktigt ett år.
(H)
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 08:58Jag blir 73 till helgen.
32 år kvar. Minst. 😉Nästa helg startar jag ett 6D i Antibes med utsikt över Medelhavet + snö på bergen ovanför Nice. OBS! Startar. Kliver jag av blir jag funktionär. Känner över 50 av de 100+ som anmält sig. Skitkul.
21:e jun
Jag blir 73 till helgen.
32 år kvar. Minst. 😉
Nästa helg startar jag ett 6D i Antibes med utsikt över Medelhavet + snö på bergen ovanför Nice. OBS! Startar. Kliver jag av blir jag funktionär. Känner över 50 av de 100+ som anmält sig. Skitkul.
21:e jun
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 08:59"Det är ju svårt att springa utan mål eftersom det är mål som kickar igång det man kallar motivation som i sin tur förklarar prestation, dvs. måluppfyllelse."
Fast man behöver ju inget mål med att ha sex, se en film, läsa en bok, äta god mat, ta en kall
"Det är ju svårt att springa utan mål eftersom det är mål som kickar igång det man kallar motivation som i sin tur förklarar prestation, dvs. måluppfyllelse."
Fast man behöver ju inget mål med att ha sex, se en film, läsa en bok, äta god mat, ta en kall
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 09:04Jag har ett lite annorlunda mål - att försöka ha roligt och trevligt och tänka positiva tankar varje gång jag är ute och springer.
Sen har jag några tidsmässiga mål i bakhuvudet också, men jag försöker ignorera dem, för jag tänker att de egentligen inte
Jag har ett lite annorlunda mål - att försöka ha roligt och trevligt och tänka positiva tankar varje gång jag är ute och springer.
Sen har jag några tidsmässiga mål i bakhuvudet också, men jag försöker ignorera dem, för jag tänker att de egentligen inte
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 09:10Äh, bara massa feelgood-mål? (H)
Då får väl jag kontra med att jag löptränar för att bli en bättre orienterare. Fortfarande över 2 min/km efter eliten, så det finns att jobba på (t+).
Äh, bara massa feelgood-mål? (H)
Då får väl jag kontra med att jag löptränar för att bli en bättre orienterare. Fortfarande över 2 min/km efter eliten, så det finns att jobba på (t+).
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 09:11Många gånger har jag målet att bara vara. 🙂
Många gånger har jag målet att bara vara. 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 20 May 2011, 09:18"De som behöver mål tycker antagligen att själva löpningen i sig inte är tillräckligt lockande och belönande,"
Hur menar Du nu Peter? Menar Du att målmedvetna människor EGENTLIGEN inte gillar det de gör, men gör det enkom för måluppfyllelsens skull? Elle
"De som behöver mål tycker antagligen att själva löpningen i sig inte är tillräckligt lockande och belönande,"
Hur menar Du nu Peter? Menar Du att målmedvetna människor EGENTLIGEN inte gillar det de gör, men gör det enkom för måluppfyllelsens skull? Elle
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 09:21Det som är så härligt med reella konkreta mål som tex att klara maran på 3:45 är att man då man lyckas blir hög på själva framgången vilket triggar nästa målsättning som förhoppningsvis också uppfylls, sen är man konstant hög tills man misslyckas 🙁
Jag
Det som är så härligt med reella konkreta mål som tex att klara maran på 3:45 är att man då man lyckas blir hög på själva framgången vilket triggar nästa målsättning som förhoppningsvis också uppfylls, sen är man konstant hög tills man misslyckas 🙁
Jag
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 09:22Man kan ju gilla löpning men behöva ha mål för att den ska bli av.
Att ha ett mål i form av ett lopp och en träningsplan utifrån det målet gjorde att jag verkligen kom ut och tränade. När jag började springa på allvar så försökte jag först springa lite d
Man kan ju gilla löpning men behöva ha mål för att den ska bli av.
Att ha ett mål i form av ett lopp och en träningsplan utifrån det målet gjorde att jag verkligen kom ut och tränade. När jag började springa på allvar så försökte jag först springa lite d
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 09:23Silvia: Jag menar nog ungefär så här: att de som hela tiden behöver mål för att öht göra något inte finne rtillräckligt stor tillfredställelse med själva aktiviteten. Däremot kan nog mål för alla göra att man lämnar komfortzonen.
Jag löper utan mål ca 15-
Silvia: Jag menar nog ungefär så här: att de som hela tiden behöver mål för att öht göra något inte finne rtillräckligt stor tillfredställelse med själva aktiviteten. Däremot kan nog mål för alla göra att man lämnar komfortzonen.
Jag löper utan mål ca 15-