Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringer alla med mål?
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Christer om att springa är en del av äfvenledes mitt liv.
Sen finns det ju saker som man skulle vilja göra innan det här kort-korta livet är slut. Jag tänker försöka att kuta alla Huvudstads-marathonloppen inom EU och samtidigt försöka att lära

Det är ju svårt att springa utan mål eftersom det är mål som kickar igång det man kallar motivation som i sin tur förklarar prestation, dvs. måluppfyllelse.

Mål är ju bilden som lyser upp i prefrontala kortex och som riktar kraften på de självreglerande

Jag stimuleras av att ha lite olika mätbara och realistiska mål under varje säsong. För 2011 har jag följande:

- Genomföra 4 st ultratävlingar där distansen är 100 miles eller längre (har gjort 2 hittills)

- Komma till start och fullfölja alla (sanktion

Jag springer inte för att åstadkomma något annat än att just springa. Helt enkelt för att jag älskar att springa omkring. Att löpa är ett tillstånd för mig - mitt eget nirvana. 🙂

Förra året sattsade jag på 24-timmars, tränade mängder med lågpulsträning, och även gång typ 3 milsrundor, det fungerade bra, jag blev lite snabbare på milen, och det blev ett rejält personbästa på 24-timmars. I år försöker jag träna något mindre, men kör

Conny, frågan är ju då ifall det spelar någon roll att träningen går lite på en höft om man inte har ett mål med den?

50-talet. Jagade segrar i så många olika idrotter som möjligt.
60-talet. Bröt av vänsterfoten så då blev det 3 lugna Vasalopp - missade medalj med < 10 minuter ett år.
70-talet. Löpförbud p.g.a. trasiga knän.
80-talet. Tog mig i kragen och började med lu

Efter att ha jagat tidsmål på sträckor (5 och 10km) och misslyckats i ett par år så har jag nu bara som någon vag sorts målsättning vilka lopp jag planerar att springa. Resten får komma som det vill helt enkelt.

I övrigt är min ständiga målsättning med l

Jag har mål med löpningen som med mycket annat i min tillvaro. Det är själva målbilden som är inspirerande, motiverande och utvecklande för mig. Som triggar mig och får mig nyfiken på andra saker. Därmed inte sagt att alla målen måste vara prestationsinri

"Peter, hur gjorde du och vad drev dig till att löpa vidare även när det var jobbigt? =)"

Hur gjorde jag? Jag har alltid tyckt om att springa så jag har inte behövt så mycket mer motivation än att jag trivts med det. Det var på höstarna i okt-nov jag oft