Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är väldigt lätt och snabbt att byta till reservhjul på bilen. Om någon hjälper mig skulle inte direkt göra att det går särskilt mycket snabbare. Ju fler kockar...
Beroende på hur långt personen har kommit med bytet och hur hjälplös människan ser ut så

Inte helt omöjligt att kvinnan i 60 årsåldern tidigare har bytt sina däck från vinter- till sommardäck på verkstad och de är då fastskruvade med maskin. Om man inte har en bra fällkors/bultnyckel med hävarm så kan det faktiskt vara ritkgit tungt rent musk

Fördomsfullt 🙂
En kvinna i 60 årsåldern borde väl ha bytt däck hur många gånger som helst under sin livstid och då veta hur man gör det i sömnen...fast jag är väl för naiv och blåögd och tror på jämställdhet.
Kopparpasta på hjulbultarna så går det att f

Många kvinnor kanske inte sysslar så ofta med hjulbyte, men ska vi anta att så är fallet och att de behöver hjälp med det?
Är inte det att stjälpa dem istället för att hjälpa dem?

Varje individ har ett eget ansvar. Man kan fråga om hjälp när man behöver

"en träningsgrupp på säkert 40 pers förbi. "Vi tränar för Göteborgsvarvet" stod det på ledarens rygg."

Just eftersom det var _en grupp_ och hon tydligen inte (?) signalerade att hon behövde hjälp tycker jag inte att det är ett dugg förvånande att de inte

Jag som är en kvinna i 60+ åldern och har bytt däck så att jag kan det även om jag vanligen gör det tillsammans med min man, skulle inte drömma om att störa ett träningsgäng, även om jag behövde hjälp. Det är hennes ansvar att säga till om hon behöver hjä

Själv är jag en man i 50-årsåldern, jag har aldrig bytt däck. Sen jag skaffade min första bil har jag haft däcken på förvaring hos verkstaden, som fixar byte och service. Jag tankar, fyller spolarvätska och luft, och har bytt lampor, resten låter jag expe

Skillnaden måste vara enorm mellan folk. MIn mamma kan mycket väl byta däck själv men det kan vara svårt att få loss bultar närman står ute i regnet ensam. MIn kära chef däremot, hon tankar inte ens själv,hon säger lagom högt hemma att : "imorgon ska jag

"Inte helt omöjligt att kvinnan i 60 årsåldern tidigare har bytt sina däck från vinter- till sommardäck på verkstad och de är då fastskruvade med maskin. Om man inte har en bra fällkors/bultnyckel med hävarm så kan det faktiskt vara ritkgit tungt rent mus

Man kan ju inte direkt påstå att jag brukar vara klädd för däckbyte "i iskallt regn" när jag är ute och springer...