Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte samma som du Micke: om jag är ute och springer i iskallt regn så vill jag nog hem så fort som möjligt och få torra kläder på mig.

Då stannar jag nog helst INTE och hjälper till med att byta däck...

Frågan är så otroligt hypotetisk eftersom jag ALDRIG skulle springa i en löpgrupp på 40 pers efter en ledare med "tränar för Göteborgsvarvet" på ryggen. 😀

Nä, men seriöst. Visst kan jag hjälpa till, men jag utgår från att alla som kör bil kan hantera de

Stannar altid och frågar!

Ingår inte det i körkortsutbildningen?
Då måste slutsatsen vara att personen inte är lämplig att framföra fordonet.

Typiskt dom som tränar för Göteborgsvarvet...hehehe...(Skojar!)
Tar man körkort 1938 så kan ju en del både kunskaper å kraft försvinna under årens gång. Å e man kvinna så fick man faktiskt inte ens utbildning i att tanka bilen på den tiden...bättre är det

För några dagar sedan såg jag en mamma och en pojke där pojkens cykelkedja hade hoppat av och mamman stod och försökte fixa det. Två killar som var ute och tränade cykel blåste förbi och precis när dom passerat henne tittade dom på varandra, tvärnitade oc

Jag tror om hon skulle någon gång ha varit "seriös" löpare, så borde inte hon alls bli sur.

Jag själv ser mig själv som mycket hjälpsam och om jag hadde gått förbi, så hadde jag självklart hjälp henne.
Men när jag tränar och verkligen är fokuserad på trä

Fia-Lotta: du får lossa hjulbultarna innan avfärd så du inte stör träningen.

Situationen är alltså att en stor träningsgrupp på 40 personer springer förbi en person i övre medelåldern som byter däck på sin bil, inne i en stad. Bilisten signalerar inte på något sätt att hon behöver hjälp. Jag måste säga att det finns inte på kartan

Jag får nog hålla med Pontus. Sen är jag ju ingen hejare på bilar. Men jag brukar alltid erbjuda mig att bära barnvagnar på på och av spårvagnen och över snövallarna på vintern. 🙂 Så jag är inte allt igenom ond. 😉