Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 16:26Nej, veteranerna är inte så många så att det är ett problem, men själv hade jag nog mest tyckt att det varit genant att starta så långt fram i det läget.
Nej, veteranerna är inte så många så att det är ett problem, men själv hade jag nog mest tyckt att det varit genant att starta så långt fram i det läget.
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 18:13Appropå 1C så säger en summarisk genomskumning av resultatlistan att runt 140 löpare från 1C klarade silvertid, dvs. en ganska liten andel av gruppen.
Man skulle därmed lite krasst kunna uttrycka det som att 1C i mångt & mycket är en silver-wannabee-grup
Appropå 1C så säger en summarisk genomskumning av resultatlistan att runt 140 löpare från 1C klarade silvertid, dvs. en ganska liten andel av gruppen.
Man skulle därmed lite krasst kunna uttrycka det som att 1C i mångt & mycket är en silver-wannabee-grup
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 18:32Som jag konstaterade tidigare i tråden, om du är ute efter silver bör du vara i 1b, för då har du de rätta meriterna. 😉
Som jag konstaterade tidigare i tråden, om du är ute efter silver bör du vara i 1b, för då har du de rätta meriterna. 😉
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 09:40Jag kan inte riktigt se problematiken med trängsel i 1C. Ser man till att stå långt fram i starten och inte drar benen efter sig första 500 så är trängseln på stigen inga bekymmer som ska hindra en medaljtid. Eller var i alla fall inte för två år sedan, d
Jag kan inte riktigt se problematiken med trängsel i 1C. Ser man till att stå långt fram i starten och inte drar benen efter sig första 500 så är trängseln på stigen inga bekymmer som ska hindra en medaljtid. Eller var i alla fall inte för två år sedan, d
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 10:05I så fall såg det annorlunda ut för två år sen. Jag stod nästan längst fram i 1C och gick ut i runt 4-tempo över gärdet vilket resulterade att jag helt plötsligt befann mig bland de sista i gruppen och första 5,5km gick på 26:43 och då låg jag på 1630 pla
I så fall såg det annorlunda ut för två år sen. Jag stod nästan längst fram i 1C och gick ut i runt 4-tempo över gärdet vilket resulterade att jag helt plötsligt befann mig bland de sista i gruppen och första 5,5km gick på 26:43 och då låg jag på 1630 pla
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 10:18Jag tror problemet är att många förväntar sig att kunna köra helt efter eget tempo när de står så långt fram som i 1C. Så är det alltså inte, man måste offra sig lite första kilometern för att få en bra resa resten av loppet.
Jag tror problemet är att många förväntar sig att kunna köra helt efter eget tempo när de står så långt fram som i 1C. Så är det alltså inte, man måste offra sig lite första kilometern för att få en bra resa resten av loppet.
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 10:26Det där är onekligen lite intressant. Kan grupp 1C varit större eller mer välfylld i år än tidigare? Ok att folk som vanligt överskattar sin förmåga men mina upplevelser, varav den senaste är från ifjol, är som Thomas att det inte varit särskilt trångt fr
Det där är onekligen lite intressant. Kan grupp 1C varit större eller mer välfylld i år än tidigare? Ok att folk som vanligt överskattar sin förmåga men mina upplevelser, varav den senaste är från ifjol, är som Thomas att det inte varit särskilt trångt fr
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 10:55Håller inte alls med TÄ om att trängseln saknar betydelse. Om silvertiden är det ändå som räknas så OK. Men nu finns det massor av löpare som vill leverera efter sin egen nivå. Och de fastnar i trängsel. Jag ogillar de stora startgrupperna och kommer välj
Håller inte alls med TÄ om att trängseln saknar betydelse. Om silvertiden är det ändå som räknas så OK. Men nu finns det massor av löpare som vill leverera efter sin egen nivå. Och de fastnar i trängsel. Jag ogillar de stora startgrupperna och kommer välj
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 11:00Är det inte så att antalet deltagare i LL30 har ökat ganska ordentligt de senaste åren. Förra året var väl tex första gången det blev helt fullt och då tillät man ca 18.000 startande. I år tillät man ca 20.000 startande. Vet ej hur många som startade för
Är det inte så att antalet deltagare i LL30 har ökat ganska ordentligt de senaste åren. Förra året var väl tex första gången det blev helt fullt och då tillät man ca 18.000 startande. I år tillät man ca 20.000 startande. Vet ej hur många som startade för
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 11:35Jag hade 26:25 till första "5,5" km från startgrupp 2, och jag låg någonstans mitt i fältet. Nu ska man ta det med en rejäl nypa salt eftersom mellantidsmätningarna är som de är, i verkligheten låg vi under 4.30-tempo hela den sträckan.
Så jag tror att m
Jag hade 26:25 till första "5,5" km från startgrupp 2, och jag låg någonstans mitt i fältet. Nu ska man ta det med en rejäl nypa salt eftersom mellantidsmätningarna är som de är, i verkligheten låg vi under 4.30-tempo hela den sträckan.
Så jag tror att m