Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag testade Gatorade, sportdrycken som kommer att serveras, på mitt långpass idag. Funkade bra och den var god. 🙂

testade också gatorade idag. växlat med vatten så kommer bli bra.

Känner mig laddad. Har aldrig gjort en halvmara förut, men ser fram emot utmaningen. Träningen har flutit på hyggligt, så jag ska nog ta mig i mål. Och om inte annat så har själva träningen för detta varit ett lyft för min löpning 🙂

En kort fundering, vilken puls ska man lägga sig på? Tippar på att min maxpuls ligger på 195 (aldrig testat riktigt men det mesta jag nått under upplopp på tävling på pulsklockan), och när jag sprang Bellmanstafetten i förra veckan hade jag en snittpuls

Jag misstänker också att jag har en maxpuls runt 195. Pulsen går upp i 140 bara jag tänker på halvmaran så jag kommer nog att ligga på 175-180 genom hela loppet. Annars känns det ju ganska individuellt o beror lite på vilken tid du siktar på o hur tränad

Det där är personligt, så du kan inte styra på vad andra säger, men ta det som kuriosa. Jag har också en max-puls på ca 195 om jag spurtar på cykel men är inte säker på att jag kan komma upp i samma med löpning på något sånär plan mark.

Erfarenhetsmässig

När jag har sprungit lite längre själv har jag bara med mig vatten och inte energibars och sånt.

Vad rekommenderar ni inför loppet? Ska man ha eget vatten, eller räcker vätskestationerna? Sportdryck? Energibars, fick tipset att man ska ta en tugga var 5

J,P & F: Puls är lurigt... Under mitt senaste långpass testade jag att lägga in en brutal fartökning efter 16 km, mest på kul... Blev mjölksyra och en pulshöjning om 10 bpm som hängde kvar resten av passet. Min egen strategi är därför att aldrig dra på mi

Angående energiintag och uppladdning så kommer jag personligen att se halvmaran som ett sista långpass inför Lidingö och således inte bry mig nämnvärt om att ha ett perfekt upplägg. Det här är alltså inte något viktigt lopp för mig där jag tänker ansträng

Det finns grejer längs vägen, läs programmet så finns en del information om vad som finns var. Jag tror att det är mer än tillräckligt.