Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 16:07Funderar lite över hur jag ska lägga upp träningen nästa vecka inför lördagens lopp. Funderar på att köra något tempopass på ca 7-8 km på måndagen och ett lättare pass på onsdagen och sedan vila mig i form tors-fre. Hur gör ni andra?
Funderar lite över hur jag ska lägga upp träningen nästa vecka inför lördagens lopp. Funderar på att köra något tempopass på ca 7-8 km på måndagen och ett lättare pass på onsdagen och sedan vila mig i form tors-fre. Hur gör ni andra?
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 16:33Jag hade tänkt köra ett sista långpass runt 18-19 km på söndag i lugnt tempo, och sedan köra någon mil eller så på tisdagen. Därefter vila till loppet. Huruvida det är optimalt eller inte vet jag inte, men jag har varit så dålig på att få till längre pass
Jag hade tänkt köra ett sista långpass runt 18-19 km på söndag i lugnt tempo, och sedan köra någon mil eller så på tisdagen. Därefter vila till loppet. Huruvida det är optimalt eller inte vet jag inte, men jag har varit så dålig på att få till längre pass
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 17:21Jag springer Tjejmilen på söndag, och sen, beroende på hur kroppen känns blir det antagligen 2-3 lätta joggingpass i veckan för att mjuka upp och hålla kroppen igång. Inga långpass, det är för sent för det.
Jag springer Tjejmilen på söndag, och sen, beroende på hur kroppen känns blir det antagligen 2-3 lätta joggingpass i veckan för att mjuka upp och hålla kroppen igång. Inga långpass, det är för sent för det.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 08:4313 km lördag 12 sek över tävlingstempo.
några fyrahundringsintervaller på måndag el tisdag.
5 km lätt och ledigt onsdag el torsdag.Enligt FIRST.
13 km lördag 12 sek över tävlingstempo.
några fyrahundringsintervaller på måndag el tisdag.
5 km lätt och ledigt onsdag el torsdag.
Enligt FIRST.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 08:54Ursäkta min okunskap men vad är "FIRST"?
Ursäkta min okunskap men vad är "FIRST"?
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 10:08Förlåt. Är helt insnöad på det för det har hjälpt mig förbättra resultat OCH vara skadefri. Du hittar all info på www.furman.edu/first (klicka på first training programs) och/eller boken "Run less, run faster".
Förlåt. Är helt insnöad på det för det har hjälpt mig förbättra resultat OCH vara skadefri. Du hittar all info på http://www.furman.edu/first (klicka på first training programs) och/eller boken "Run less, run faster".
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 11:33Tackar! Ska kolla in
Tackar! Ska kolla in
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 16:51Ni som sprungit tidigare. Den här plastpåsen man får till överdragskläderna, hur stor är den? Är den som den man får på Vasaloppet?
Går det att få i vanliga kläder, skor, ryggsäck och handduk tex? För jag som ska byta om i anvisat omklädningsrum måste ju
Ni som sprungit tidigare. Den här plastpåsen man får till överdragskläderna, hur stor är den? Är den som den man får på Vasaloppet?
Går det att få i vanliga kläder, skor, ryggsäck och handduk tex? För jag som ska byta om i anvisat omklädningsrum måste ju
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 20:16Jag tänkte mig köra ett tempopass på söndag och ett kortare intervallpass på tisdag och lite jogging på torsdag.
I mitt fall enligt en något modifierat FIRST pga Bellmanstaffetten.
Jag tänkte mig köra ett tempopass på söndag och ett kortare intervallpass på tisdag och lite jogging på torsdag.
I mitt fall enligt en något modifierat FIRST pga Bellmanstaffetten.
Quote from Mattias Björck on 3 September 2010, 23:27Löpskolning verkar rekommenderas av Anders Szalkai:
"...inför ett lopp kan man få till den där sista toppformen för att göra det där superresultatet man vill ha"- http://www.marathon.se/webbtv/
Löpskolning verkar rekommenderas av Anders Szalkai:
"...inför ett lopp kan man få till den där sista toppformen för att göra det där superresultatet man vill ha"