Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:546*400m intervaller igår. Kändes lugnt och skönt förutom att magen spökade lite. Ska skämma bort den löjligt mycket de kommande dagarna. Lite jogging i morgon och sen ställer jag klockan på 5:40 tempo på lördag och satsar på negativ split för att nå PR. 😉
6*400m intervaller igår. Kändes lugnt och skönt förutom att magen spökade lite. Ska skämma bort den löjligt mycket de kommande dagarna. Lite jogging i morgon och sen ställer jag klockan på 5:40 tempo på lördag och satsar på negativ split för att nå PR. 😉
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 10:10En lugn mil i Easy tempo nu på morgonen, sen vila fram till loppet. Inga akuta varningsignaler från nån led, sena lr liten muskel så det ska nog gå bra detta.
Tempot under loppet, jaha? Första halvan lite avvaktande och sen pressa ner till nära tröskelfa
En lugn mil i Easy tempo nu på morgonen, sen vila fram till loppet. Inga akuta varningsignaler från nån led, sena lr liten muskel så det ska nog gå bra detta.
Tempot under loppet, jaha? Första halvan lite avvaktande och sen pressa ner till nära tröskelfa
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 10:19Sista passet idag enligt 2h-gruppen på marathon .se. Lätt 5 km med några koordinationslopp.
Är lite starkare än 2h, men inte tillräckligt för 1.45 så det blir svårt att följa någon av farthållarna.
Men spännande att göra löpdebut! Undrar hur det är at
Sista passet idag enligt 2h-gruppen på marathon .se. Lätt 5 km med några koordinationslopp.
Är lite starkare än 2h, men inte tillräckligt för 1.45 så det blir svårt att följa någon av farthållarna.
Men spännande att göra löpdebut! Undrar hur det är at
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 11:26Beroende på vilken startgrupp du har kan du ta en snabbare farthållare från en tidigare startgrupp, då får du också automagiskt en negativ split. 😉
EDIT: SENARE startgrupp förstås!
Beroende på vilken startgrupp du har kan du ta en snabbare farthållare från en tidigare startgrupp, då får du också automagiskt en negativ split. 😉
EDIT: SENARE startgrupp förstås!
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 11:32Erik D: Du menar alltså att det finns farthållare med olika flaggfärg i varje startgrupp??? Vore i så fall perfe att ta rygg på en snabbare sån när den i så fall kommer ifatt mot slutet när modet tryter...
Edit: Det var väl så du menade?
Erik D: Du menar alltså att det finns farthållare med olika flaggfärg i varje startgrupp??? Vore i så fall perfe att ta rygg på en snabbare sån när den i så fall kommer ifatt mot slutet när modet tryter...
Edit: Det var väl så du menade?
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 11:35Toafråga: Det ska finnas toaletter var 3:e km vid vätskestationerna. Nån som vet om det brukar bli kö vid dessa?
(Springer i startgrupp C, planerad tid 1:35 och är småorolig för vad som kan behövas vid 12-15 km...)
Toafråga: Det ska finnas toaletter var 3:e km vid vätskestationerna. Nån som vet om det brukar bli kö vid dessa?
(Springer i startgrupp C, planerad tid 1:35 och är småorolig för vad som kan behövas vid 12-15 km...)
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 11:55@ Erik - smart 🙂
Startgrupp E för mig.
Så när en med blå flagga (1.45) kommer ifatt mig från grupp F, jag ta lite sikte på honom/henne menar du. Det skulle ge mig en tid på 1.50.
Jag siktar på 1.55 kanske så börja i bra tempo, följ blå från gruppen
@ Erik - smart 🙂
Startgrupp E för mig.
Så när en med blå flagga (1.45) kommer ifatt mig från grupp F, jag ta lite sikte på honom/henne menar du. Det skulle ge mig en tid på 1.50.
Jag siktar på 1.55 kanske så börja i bra tempo, följ blå från gruppen
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 12:07Vet inte vilka farthållare som finns i vilka startgrupper, men jag vet att jag blev omsprungen av farthållare från bakre startgrupper förra året, och då sprang jag på ganska precis 2h.
Vet inte vilka farthållare som finns i vilka startgrupper, men jag vet att jag blev omsprungen av farthållare från bakre startgrupper förra året, och då sprang jag på ganska precis 2h.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 12:16Smart av ED men tänk på en sak KB medan du hänger på den snabbare farthållaren - drar du på dig den allra minsta mjölksyra åker din puls upp och det tar både tid & möda innan löpningen är tillbaka på behaglig nivå igen. Kanske resten av loppet beroende på
Smart av ED men tänk på en sak KB medan du hänger på den snabbare farthållaren - drar du på dig den allra minsta mjölksyra åker din puls upp och det tar både tid & möda innan löpningen är tillbaka på behaglig nivå igen. Kanske resten av loppet beroende på
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 12:22Den information som finns är här: http://www.stockholmhalvmarathon.se/start/content.cfm?Sec_ID=2257&Rac_ID=184&Lan_ID=1
De snabbaste finns nog bara i de främre startgrupperna dock.
Den information som finns är här: http://www.stockholmhalvmarathon.se/start/content.cfm?Sec_ID=2257&Rac_ID=184&Lan_ID=1
De snabbaste finns nog bara i de främre startgrupperna dock.