Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 19:53Det ska bli så kul att springa på lördag! Mitt första lopp. Hoppas att alla stackars sjuklingar i tråden hinner friskna till innan start.
Är lite orolig för trängseln, startar i sista gruppen och hoppas på att kunna hålla 5 min/km tempo. Sinkas farten my
Det ska bli så kul att springa på lördag! Mitt första lopp. Hoppas att alla stackars sjuklingar i tråden hinner friskna till innan start.
Är lite orolig för trängseln, startar i sista gruppen och hoppas på att kunna hålla 5 min/km tempo. Sinkas farten my
Quote from paceUP! on 9 September 2010, 19:55har samma dilemma, startar också i ststa gruppen (min första tävling så är väl kanske naturligt) men satsar på max 2h men räknar väl med närmare 110min .. men också lite orolig för trängsel.
har samma dilemma, startar också i ststa gruppen (min första tävling så är väl kanske naturligt) men satsar på max 2h men räknar väl med närmare 110min .. men också lite orolig för trängsel.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 20:53Jag startade i grupp 3 förra året och första km var väldigt trång och gick på ca 6 min/km sen löste det upp sig ganska snabbt när man kom ut på Kungsholmen.
Om man vill springa med farthållarna så är ett tips att vara tidigt ute och stå längst fram i gru
Jag startade i grupp 3 förra året och första km var väldigt trång och gick på ca 6 min/km sen löste det upp sig ganska snabbt när man kom ut på Kungsholmen.
Om man vill springa med farthållarna så är ett tips att vara tidigt ute och stå längst fram i gru
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 21:08Generellt brukar trängseln inte vara så farlig. Det trängsta partiet brukar vara början på Kungsholmen där man springer på en cykelbana en bit. Annars är det normalt ganska breda ytor med god plats.
Generellt brukar trängseln inte vara så farlig. Det trängsta partiet brukar vara början på Kungsholmen där man springer på en cykelbana en bit. Annars är det normalt ganska breda ytor med god plats.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 21:24Håller med Fredrik. Trängseln på halvmaran brukar vara vid en flaskhals på kungsholmen men jag upplevde knappt någon trängsel vid starten förra året. Gatorna är ju väldigt breda vid starten. Fast trängseln kan ju givetvis variera beroende på vilken startg
Håller med Fredrik. Trängseln på halvmaran brukar vara vid en flaskhals på kungsholmen men jag upplevde knappt någon trängsel vid starten förra året. Gatorna är ju väldigt breda vid starten. Fast trängseln kan ju givetvis variera beroende på vilken startg
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 21:51Sylvia, nej, tyvärr vet jag inte min vilopuls (skäms...det borde jag ha koll på) men, däremot kanske det kan vara värt att uppsöka husläkaren...Frågan är vad de ska kolla? Puls, tryck etc eller?
Sylvia, nej, tyvärr vet jag inte min vilopuls (skäms...det borde jag ha koll på) men, däremot kanske det kan vara värt att uppsöka husläkaren...Frågan är vad de ska kolla? Puls, tryck etc eller?
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 13:30Var och hämtade ut nummerlappen nu. Passade på att smaka Gatorade. Det var inte den godaste sportdryck jag druckit...
Blir att köra varannan vatten
Var och hämtade ut nummerlappen nu. Passade på att smaka Gatorade. Det var inte den godaste sportdryck jag druckit...
Blir att köra varannan vatten
Quote from paceUP! on 10 September 2010, 13:33smakade också på den å tänkte samma sak, blir jag törstig så får det bli vatten 🙂
smakade också på den å tänkte samma sak, blir jag törstig så får det bli vatten 🙂
Quote from Susan Hartley on 10 September 2010, 14:19Jag som tycker att Gatorade är den enda sportdryck som smakar hyfsat gott. 🙂
Tyvärr har jag inte kommit mig för att pröva den under ansträngning så jag vågar nog inte dricka den under loppet. Den innehåller gummi arabicum som jag som är allergisk mot
Jag som tycker att Gatorade är den enda sportdryck som smakar hyfsat gott. 🙂
Tyvärr har jag inte kommit mig för att pröva den under ansträngning så jag vågar nog inte dricka den under loppet. Den innehåller gummi arabicum som jag som är allergisk mot
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 14:33Jag var också och drack lite gatorade och det måste vara den äckligaste sportdryck jag smakat någonsin. Kändes som att dricka lite för stark apelsinjuice. Fick ont i magen efter några sekunder. Får nog bli vatten hela vägen imorgon.
Jag var också och drack lite gatorade och det måste vara den äckligaste sportdryck jag smakat någonsin. Kändes som att dricka lite för stark apelsinjuice. Fick ont i magen efter några sekunder. Får nog bli vatten hela vägen imorgon.