Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min Garmin stannade på 21,76km. Trodde att jag låg bättre till än jag gjorde, men som många andra som slutade på liknande tider som jag gick jag in i väggen vid ca 15km.

Jag är väldigt nöjd ändå. Målet var under 2:06, dvs 6:00-tempo, men en dröm om sub2.

Satte personligt rekord på distansen eftersom det var första gången jag tävlade på distansen 🙂

Med tanke på alla omständigheter det här året är jag nöjd med resultatet.
Jag tog slut vid ca 16 km men efter lite dextrosol kunde jag hålla i de resterande

Farthållaren på 1.30 måste ha kommit in en bra bit under 90 minuter eller?

Har en fundering så här dagen efter:
Vad är det för klassindelning som gäller? Jag är kvinna, 28 år. De klasser jag kan välja på i resultatlistan är från 40+ och uppåt. Men likväl har jag fått en placering i åldersklass ungefär 1000 bättre än totalplaceri

Ann, det finns också klassen senior, som är huvudklassen.

Om åldersklasser

Stockholms Halvmarathon är samtidigt SM i halvmaraton. Då gäller lite striktare regler än vanligt.

Så här tror jag att det ligger till. Rätta mig om jag har fel:

SvIF: "SM tävling för senior är öppen för alla oberoende av födelseår. En

Men seniorklassen finns ju inte att välja...

Ann, placeringen i åldersklass är nog för din del fiktiv, alltså konstruerad som seniorklassen (alla kvinnliga löpare) minus alla som platsar i veteranklasserna K40 och uppåt. Så det du ser som "Åldersklass" på ditt resultat är egentligen ingen riktig kla

första halvamaran å det var kalas kul! kommer definitivt springa fler!

1:50:59 är jag nöjd med, min enda målsättning var under 2h

hoppas dock jag hamnar i en liten bättre startgrupp nästa år för nu spenderade jag nästan två timmar med att enbart spring

Någon mer som kände av "gungande bron".
Helt plötsligt så försvann asfalten under fötterna och jag var helt säker på att det var min kropp som inte orkade mer och att svimningen var nära. Men jag hörde fler som hojtade till och började trippa på tårna och