Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholm Marathon II
You need to log in to create posts and topics.

Karl, anledningen till det här med startskottstiden är att löparna skall kunna lita på att de kommer under t ex 3:30 om de hänger på en 3:30-starthållare, oavsett vilken startgrupp löparna startade ifrån.

Niko, om jag inte är felunderrättad gör blodsockerhöjning att det frisätts insulin som hämmar fettförbränningen vilket inte är så bra inför en mara då det är fettmotorn som ska driva dig runt s a s. Fast hur känslig man är för det beror helt och hållet på

Man vill inte att ha ett blodsockerpåslag innan loppet eftersom det är slöseri med värdefull energi. Energin skall ju ut i blodet under loppet då man behöver den som bäst. Det har alltså inget med illamående att göra.

Jämför med en bil som står och varv

Karl, visst har man chip och får individuell tid!

Men säg att en farthållare flaggar för 3:45. Det innebär att farthållaren kommer att gå i mål 3 timmar och 45 minuter *efter startskottet.* Säg att du själv vill få en individuell chiptid tid på just 3:4

Fredrika: Ja jag läste om det ett par ggr och jag var även inne på Stockholm Marathons sida så jag såg man har ett chip. Allting blev betydligt klarare. Dock så blev jag mer skeptisk till att försöka följa en farthållare. Snarare att jag kanske försöka fö

11 dagar kvar...

aj,aj,aj - men på 10 dagar hinner mycket förbättras! Jag tror du står där utanför Stadion beredd. Efter 35 km skulle du vara glad om du hade haft ont i ryggen - "spik i foten" 😉

Tänk positivt Erik.

Du kommer till start, det gör nog inte så mkt om du får "vila" fram till start.

Alla dessa pass med TSM gör att du är i form.

Kurera ryggen så ses vi på söndag eller på maran.

//Micke

Tack för stödet Micke o Torbjörn 🙂 Ja jag känner mig stark o i bra form o visst är grunden redan lagd så det är väl ingen större fara. Det ska väldigt väldigt mycket till för att man inte ska stå där på startlinjen. Vi syns där;)

Ja, du behöver definitivt inte träna mer - gör bara vad du ska för att ryggen ska bli bättre! Lycka till!