Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholms tuffaste milspår
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik och jag var på väg till Hellas milspår förra helgen men vi kom på lite avkrokar under vägens gång så vi kom aldrig dit. 😀

Gömmarenspåret vill jag testa!

Provade Ursvik 15 km häromdagen GÖTAPETTER vad jobbigt det var! Men hemskt roligt.

Gömmarenspårens start är som jag skrev tidigare alltså vid Långängens fotbollsplan i Segeltorp. Vid norra änden av Tjädervägen.

PS. Inget av spåren går fö runt Gömmaren...

Hellas milspår är lite knixigt, tycker jag, alltså, vad det gäller att hitta rätt väg. det sitter en jäkla massa skyltar där nuförtiden. eller, förresten.. jag har inte sprungit där sedan i höstas så det kanske är annorlunda nu. bergsetappen där mitt i är

Ja Hellas terrängmil inbjuder till felnavigering. Dels för att den samsas med 5:an, 6:an och 8:an, ett par gång- och cykelstigar, Sörmlandsleden men också för att den dragits om ett par gånger.
Och den lilla bergsetappen på mitten fruktade jag länge, nu ä

Elin - LOK-milen i Linköping är ju väldigt lättlöpt faktiskt 🙂

Hellasgården blir nog nästa projekt men sen ska jag försöka beta av de där som finns norrut!!!

Ursvik extreme 15km va riktigt jobbig och enorm skillnad mot 10km slingan jag sprang dagen in

Har bara sprungit LOK-milen en gång och då var det som en del av ett långpass. Utgick från T1 och sprang dit, runt milen och sedan hem igen. Har inga bestående minnen av den överhuvudtaget så det kan inte varit så jobbigt. 🙂

Hur långt är Veddesta-spåret? Alltså hela vägen från kolonilotterna och tillbaks? Om det är över en halvmil vill jag söka dispens för att nominera det. (Det kan vara att jag var kortare på den tiden, men som jag minns det finns det backar-backar där!)

Vildmarksslingan i grimsta är tuff, dock bara runt 8,5 km. Jag tycker den lätt slår ursvik!

Grimsta i Bollstanäs i Sollentuna/Väsby?