Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholms tuffaste milspår
You need to log in to create posts and topics.

Jag kommer nog springa LL i höst och av vad jag hört så skall sista milen vara tuff. Hur står den sig i jämförelse?

Den tuffaste biten är egentligen tidigare, dvs biten ca 13-22km. Den beryktade Aborrbacken är visserligen lång, men det är bara en kort bit den är riktigt brant. Förutom den finns det ett par andra backar där det nog lönar sig att gå några tiotal meter fö

Ingen mil i sig är direkt djävlig på LL det jävliga är att de är tre efter varandra...

Varför har de blivit så att bara 1 tjej har svarat ?? Brottby skulle va kul o testa, min favvo är Milspåret på Skavlöten/Täby..

Milen i Skavlöten måste jag springa. Har bara åkt skidor i det spåret och det var helt ok. Kändes dock inte som den kan vara med och tävla om att vara tuffast i Stockholmsområdet, även fast den har 2 jätteuppförsbackar på slutet 😀

Röstar också på Gömmarens milspår, där även 15 km är en goding. Inga direkt extrema backar, men däremot många knixar, krux och hinder, samt mycket rötter och stenar som effektivt sätter ner farten. Riktig terränglöpning och en utmaning för vrister och fot

Gömmaren låter ju intressant, kanske kan bli en utflykt dit vid tillfälle då. Annars har jag bara sprungit ett milspår i Stockholm och det är det i Ursvik. När jag tänker efter så är nog Ursvik och LOK-milen i Linköping de enda milspår jag sprungit överhu

På Stigoteket fanns i alla fall Gömmarens 15km
http://www.stigoteket.se/stig.php?stig_id=285

Elin, Hellas har du väl sprungit?

Nja, jag/du/vi/jag&Fredrik har ju kutat runt lite på några stigar där i olika omgångar men aldrig runt något helt milspår...vet inte ens om jag varit på delar av milspåret men det är mycket möjligt att jag har. 🙂