Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholms tuffaste milspår
You need to log in to create posts and topics.

Grimsta Vällingby

Några klienter till mig påstår att "suckarnas gång", kulverten mellan Kronobergshäktet och tingsrätten på Scheelegatan är jäkligt jobbigt. De brukar oftast inte springa men de har handklovar och flip-flop (typ fivefinger). De är nästan alltid dopade de sm

Tuffa milen i Ursvik är rätt jobbig, tycker jag iaf. Betydligt värre än gröna milen, som är en promenad i parken i jämförelse - tycker jag.

Vad menar du med "tuffa milen"?

Ursvik: finns 2 st milspår...en "lätt# och en "tuff".

Jag brukar ju springa där. Jag måste då helt missat "tuffa milen". Jag har sprungit 2.5. 2*5 km banor, 10 km och extrembanan(15 km) men då missat tuffa milen. Vad har den för markering och vad sklijer den får extrembanan?

@simon Om vi tänker på samma veddestaspår, som kommunen "underhåller", så är det 1885 meter. Nu har kommunen sökt investeringsmedel till 2012-2013 för att rusta upp det för man har inte gjort mycket åt det sedan 2000.

Om du öppnar lite långsammare på UE nästa gång och orkar hålla huvudet uppåt och lite till höger direkt efter första vätskekontrollen så ska det uppenbaras för dig... 😉

Men den "milen" är dock lite längre än en mil, c:a 10,75 km, räknat ända från Spårc

Alltså - jag har alltid trott att den enda skillnaden på "tuffa" och "vanliga" milen i Ursvik är att man, för att få den tuffa varianten, väljer att ta S:t Pers backe istället för att springa nedanför utefter åkern.
Har jag fel?

15:e varvet på TEC!!
Tycker jag är den jobbigaste milen jag någonsin har sprungit 🙂