Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStreak Running
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänker som så att jag ändå ska duscha på morgonen. Om jag då går upp en kvart tidigare och lufsar (såhär i början) mig igenom den där kilometern så är det ju gjort sen.

Alltså, jag ser inget större problem att ge mig ut en kilometer i mycket lugn jogg utan pulsklocka och full stass. Skall man klara det här varje dag måste man nog sänka ambitionsnivån ibland. De flesta av oss kör ju fortfarande "vanliga" löppass 3-4 gånge

Precis så Sara!! Och så har man den där lilla anledningen att verkligen ge sig ut också. Man vill ju inte bryta sin streak! 🙂

För detta slags löpning är kanske inte pulsklocka alldeles nödvändigt?
Jag gjorde min första streak i morse (hatar att springa på morgonen) och hittade inte pulsklockan. Men det gick bra. Tänker att jag nog kan göra detta jämt. Men grubblade lite på hur

Ok, pulsklockan var ett dåligt argument. Men det är liksom ett litet företag att få till en löpning. Jag tycker jag har jättesvårt att få ihop att löpa tre gånger i veckan och det är ju inte det att jag inte orkar springa när jag väl kommer ut utan det är

Lycka till med projektet. Själv kommer jag inte vara med efter det väldigt mycket mot min livsfilosofi med att saker kan upplevas som ett tvång. Ja, det som jag gör av fri vilja alltså. Tror det är lätt att kväva glädjen i det man gör om man tvingar sig u

Gammalt kinesiskt ordspråk: "promenera en timme efter middagen varje dag så lever du i hundra år" (streakstrolling?)

Jag kommer inte att delta eftersom det känns tvärt emot min livsfilosofi att hela tiden söka nya vägar. Att undvika onödiga vanor.

Men visst finns det en lockelse i alla sådana här "galna" projekt. 😀

Kloka och tänkvärda ord!

Självklart är inte tanken att utveckla någon form av mani, jag hade inte ens tänkt på risken men det ligger förstås någonting i det beroende på vilka som hänger med. Jag såg det inte allvarligare än säg en stegräknartävling, man

Nog kan det bli maniskt. Själv är jag manisk på att testa nya idéer och utmaningar så den här sitter klockrent. Ska dock säga åt hustrun att bevaka så att jag inte springer in i tvångströjan utan håller mig på den glada sidan av manierna. Jag är med och t