Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 23:13Om det är fler stressfrakturer numera så beror det knappast på skorna. Troligare är att vi är sämre grundtränade pga bilåkning och stillasittande arbete. Speciellt i tonåren är det viktigt med mycket rörelser för att bygga ett starkt skelett.
Om det är fler stressfrakturer numera så beror det knappast på skorna. Troligare är att vi är sämre grundtränade pga bilåkning och stillasittande arbete. Speciellt i tonåren är det viktigt med mycket rörelser för att bygga ett starkt skelett.
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 23:31Kvinnor drabbas lättare utav stressfraktur än män, om det är mer stressfrakturer idag trots bättre skor, kan det inte vara så då, att fler äldre börjar springa idag, och kanske har början till benskörhet redan från början, det är säkerligen mycket fler kv
Kvinnor drabbas lättare utav stressfraktur än män, om det är mer stressfrakturer idag trots bättre skor, kan det inte vara så då, att fler äldre börjar springa idag, och kanske har början till benskörhet redan från början, det är säkerligen mycket fler kv
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 07:13Conny.
Håller med dig om att det är bra större % kvinnor som springer/lufsar/joggar i dag än på 80-talet. Tack och lov, även om jag personligen hade sett det ske tidigare när jag själv kunde springa.Det skrivs ju ofta om att kvinnor har mer benskörhet.
Conny.
Håller med dig om att det är bra större % kvinnor som springer/lufsar/joggar i dag än på 80-talet. Tack och lov, även om jag personligen hade sett det ske tidigare när jag själv kunde springa.
Det skrivs ju ofta om att kvinnor har mer benskörhet.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 04:49@Sandra: Tack för info! Hur artar sig symptomen?
@Sandra: Tack för info! Hur artar sig symptomen?
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 07:34Ja helt enkelt ont, på ett litet avgränsat område.
Ja helt enkelt ont, på ett litet avgränsat område.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 09:02Har haft lite känningar pa insidan av vaden, det är ju inget ben där men när jag började läsa här star det att stressfrakturer drabbar benen. Det känns de första hundra meterna av ett löp sedan blir det bra igen och vid vila tva dagar är det onda borta. F
Har haft lite känningar pa insidan av vaden, det är ju inget ben där men när jag började läsa här star det att stressfrakturer drabbar benen. Det känns de första hundra meterna av ett löp sedan blir det bra igen och vid vila tva dagar är det onda borta. F
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 14:04Pernilla_det onda vid stressfraktur går inte över efter en stund, det blir bara värre tills benet går av om man fortsätter springa. Man kan knacka lite lätt på benet och känna var sprickan finns.
Pernilla_det onda vid stressfraktur går inte över efter en stund, det blir bara värre tills benet går av om man fortsätter springa. Man kan knacka lite lätt på benet och känna var sprickan finns.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 19:12Nån beskrev ett ömt område stort som en femkrona, om man trycker där hoppar man högt, det tycker jag var en bra beskrivning
Nån beskrev ett ömt område stort som en femkrona, om man trycker där hoppar man högt, det tycker jag var en bra beskrivning
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 02:10@Sandra: tack för info! 🙂
@Sandra: tack för info! 🙂
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 09:22Pernilla: Ditt problem låter mer som att det kan vara benhinnorna som trilskas...
Pernilla: Ditt problem låter mer som att det kan vara benhinnorna som trilskas...