Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStressfrakturer.
You need to log in to create posts and topics.

Ok. Jag bör också tillägga att jag inte vet någonting om stressfrakturer. Dock vet jag att läkare och andra medicinska rådgivare har många problem att tas med. En kinkig kombination är hur ord uppfattas, kombinerat med olika patienters risktagande kombine

Jag hör inte till det gänget Torbjörn, men jag har ändå haft en stressfraktur :@

Anders_Jag skrev inte att det går att träna löpning under tiden, men hur vet man med säkerhet att det är en stressfraktur när man upptäcker att det gör ont ? Man misstänker att det kan vara benhinnor eller stressfraktur, och bestämmer sig för att avstå fr

Tråkigt att höra Evely. Hoppas att skadan har läkt så att det går bra för dig att springa igen.

Tack för rådet om OGLE Christer.....jag är djävligt dålig på att söka där.
Men kolla in tråden va många råd å rön har inte den att ge....??
Ska läsa allt en gång till....minst.

Till Björn Grylls> Stressfrakturer i mellanfotsben läker tyvärr mycket långsammare än om de sitter i tibia.

skadan är läkt sedan länge 🙂

Det var förresten inte så svårt! Det fanns så mycket annat jag kunde göra i stället 🙂

Ådrog mej en stressfraktur i ett mellanfotsben förra våren. Aktiv vila beordrad av läkare, gick nästan två veckor med krycka.
På dagen åtta veckor efter skadan sprang jag 55 km 🙂

Conny.
Du skriver du haft några stressfrakturer genom åren.
Någon/några på 80-talet.

Någon annan här som sprang på 80-talet och fick stressfraktur.

I våras diskuterade jag med en hel del duktiga långskubbare från 80-talet. Det var nog noll.

Så fin

Dublett.