Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 01:41Jag har haft stressfraktur 3 - 4 gånger under 29 års löpträning, alltid i smalbenet, det går inte att springa under 4 - 6 veckor, oftast vilar man en vecka provar lite försiktigt, det gör ont, vilar en vecka igen, provar lite försiktigt, när man äntligen
Jag har haft stressfraktur 3 - 4 gånger under 29 års löpträning, alltid i smalbenet, det går inte att springa under 4 - 6 veckor, oftast vilar man en vecka provar lite försiktigt, det gör ont, vilar en vecka igen, provar lite försiktigt, när man äntligen
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 04:12Conny Adolfsson har helt fel. Den MINIMALA vilotiden för stressfrakturer är sex veckor. Prövar man tidigare, så aggraverar man situationen. Det är inget man kan "pröva sig fram på", eller "känna efter på", det är bara så: MINIMALT sex veckor, helst långt
Conny Adolfsson har helt fel. Den MINIMALA vilotiden för stressfrakturer är sex veckor. Prövar man tidigare, så aggraverar man situationen. Det är inget man kan "pröva sig fram på", eller "känna efter på", det är bara så: MINIMALT sex veckor, helst långt
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 06:32@Anders Berglund: Artar sig symptomen vid en stressfraktur i ett mellanfotsben på samma sätt som du beskrivit ovan?
@Anders Berglund: Artar sig symptomen vid en stressfraktur i ett mellanfotsben på samma sätt som du beskrivit ovan?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 08:54Anders: En stressfraktur är alltså en spricka i benet. Kan det vara så att olika sprickor har hunnit olika långt?
Anders: En stressfraktur är alltså en spricka i benet. Kan det vara så att olika sprickor har hunnit olika långt?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 11:58En liiiiten spricka.
En liiiiten spricka.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 15:03@Björn: Jag vill inte uttala mig säkert på den punkten. Jag har bara haft stressfrakturer på tibia och fibula (skenbenet och vadbenet). @Torbjörn: Det är definitivt så, men vi talar i alla fall om små sprickor.
@Björn: Jag vill inte uttala mig säkert på den punkten. Jag har bara haft stressfrakturer på tibia och fibula (skenbenet och vadbenet). @Torbjörn: Det är definitivt så, men vi talar i alla fall om små sprickor.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 17:09Kan det vara så att sprickor som är olika stora, behöver olika mycket tid på sig att läka?
Kan det vara så att sprickor som är olika stora, behöver olika mycket tid på sig att läka?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 17:27Jag blir förvirrad av allt snack om ben som går av med mera.
Jag är intresserad av att veta om man inte kan träna sig frisk från en stressfraktur. Är det på frågan över huvud taget?
Jag blir förvirrad av allt snack om ben som går av med mera.
Jag är intresserad av att veta om man inte kan träna sig frisk från en stressfraktur. Är det på frågan över huvud taget?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 18:58Just frakturer brukar man väl aldrig träna bort?
Just frakturer brukar man väl aldrig träna bort?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 19:30I går var jag på väg att skriva ett STORT tack.
Då visste jag att en stressfraktur var en specifik skada av en specifik storlek som krävde ett specifikt antal veckor för läkning.I dag vet jag inte. (#)
Möjligtvis att jag känner mig lite stressad. 😉
I går var jag på väg att skriva ett STORT tack.
Då visste jag att en stressfraktur var en specifik skada av en specifik storlek som krävde ett specifikt antal veckor för läkning.
I dag vet jag inte. (#)
Möjligtvis att jag känner mig lite stressad. 😉