Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 00:12Sylvi; vad för typ av övningar kör du?? Hur lång tid tar passet? Det skulle nog passa mig att köra ett liknande pass...
Sylvi; vad för typ av övningar kör du?? Hur lång tid tar passet? Det skulle nog passa mig att köra ett liknande pass...
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 00:20Mattias G: Om man råkar ha en skivstång hemma då, kan man inte hålla den på axlarna och köra tåhävningar med vikt så? Och hur gör man utfallssteg med vikt? Har sett att man kan hålla hantlar i händerna, är det det du menar eller är det med skivstång?
Mattias G: Om man råkar ha en skivstång hemma då, kan man inte hålla den på axlarna och köra tåhävningar med vikt så? Och hur gör man utfallssteg med vikt? Har sett att man kan hålla hantlar i händerna, är det det du menar eller är det med skivstång?
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 07:43Allie: Även om frågan inte är riktad till mig kan jag svara. Du kan göra både utfall och tåhävningar med både skivstång och hantlar. Eller egentligen vad som helst som väger. Hunden i famnen..... 🙂
Allie: Även om frågan inte är riktad till mig kan jag svara. Du kan göra både utfall och tåhävningar med både skivstång och hantlar. Eller egentligen vad som helst som väger. Hunden i famnen..... 🙂
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 09:56eller treåring på axlarna som visades på maraton-länken 🙂
eller treåring på axlarna som visades på maraton-länken 🙂
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 12:20Tack, Fia-Lotta. Passar på att fråga en grej om utfallssteg. Det brukar alltid stå om dem att de tränar baken och lårens framsida, men inte baksidorna av låren, men när jag inte gjort utfallssteg på länge får jag träningsvärk i hamstrings efter att ha gjo
Tack, Fia-Lotta. Passar på att fråga en grej om utfallssteg. Det brukar alltid stå om dem att de tränar baken och lårens framsida, men inte baksidorna av låren, men när jag inte gjort utfallssteg på länge får jag träningsvärk i hamstrings efter att ha gjo
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 12:29Jag gissar att det beror på att hamstrings är den minst tränade muskeln i så fall eftersom hamstrings enbart är stabiliserande i utfallssteg. Här kan du se alla muskler som är involverade i ett utfallsteg, de är ett gäng:
http://www.exrx.net/WeightExercis
Jag gissar att det beror på att hamstrings är den minst tränade muskeln i så fall eftersom hamstrings enbart är stabiliserande i utfallssteg. Här kan du se alla muskler som är involverade i ett utfallsteg, de är ett gäng:
http://www.exrx.net/WeightExercis
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 13:07Vid närmare eftertanke är det nog adductor magnus jag får träningsvärk i. Tror mina hamstrings är ok starka efter mycket löpning i backig skog. Får inte heller träningsvärk efter att nu ha börjat göra en ny övning som tränar hamstrings och är jättejobbig:
Vid närmare eftertanke är det nog adductor magnus jag får träningsvärk i. Tror mina hamstrings är ok starka efter mycket löpning i backig skog. Får inte heller träningsvärk efter att nu ha börjat göra en ny övning som tränar hamstrings och är jättejobbig:
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 23:40Utfall med vridning aktiverar dels en större del av rumpan, och dels kommer man åt muskler runt bålen som används för att trycka fram höften. Vridningen gör man med lätt vikt, som man håller med båda händerna och vrider mot främre benets sida mot slutet a
Utfall med vridning aktiverar dels en större del av rumpan, och dels kommer man åt muskler runt bålen som används för att trycka fram höften. Vridningen gör man med lätt vikt, som man håller med båda händerna och vrider mot främre benets sida mot slutet a
Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 00:54Utfall med vridning låter som en övning som skulle vara bra för mig, som har fått höra att jag behöver få fram höften lite mer när jag springer. Tyvärr så är jag inte säker på att jag fattar hur du menar att man ska göra, Mattias. Ska man alltså hålla en
Utfall med vridning låter som en övning som skulle vara bra för mig, som har fått höra att jag behöver få fram höften lite mer när jag springer. Tyvärr så är jag inte säker på att jag fattar hur du menar att man ska göra, Mattias. Ska man alltså hålla en
Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 09:13I Malin Ewerlöfs löparbok - som jag just nu har hemma på lån från biblioteke tipsar hon om bland annat utfallssteg och armpendlingar med lätta hantlar. Armpendlingarna ska va något i stil med 3X1 minut i samma rörelse som när man spurtar på upploppet. Ja
I Malin Ewerlöfs löparbok - som jag just nu har hemma på lån från biblioteke tipsar hon om bland annat utfallssteg och armpendlingar med lätta hantlar. Armpendlingarna ska va något i stil med 3X1 minut i samma rörelse som när man spurtar på upploppet. Ja