Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 10:14Utfall med vridning brukar jag köra med en viktskiva eller medicinboll som jag håller i famnen.
Utfall med vridning brukar jag köra med en viktskiva eller medicinboll som jag håller i famnen.
Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 19:30Allie, precis som Karin Ö sa.
Att löpare ska träna många reps med lite vikt är väl bara en sådan där gammal sanning utan vetenskapliga belägg? För all träning (även styrketräning) gäller att börja lugnt och lära sig tekniken, och det gör man ju med lite
Allie, precis som Karin Ö sa.
Att löpare ska träna många reps med lite vikt är väl bara en sådan där gammal sanning utan vetenskapliga belägg? För all träning (även styrketräning) gäller att börja lugnt och lära sig tekniken, och det gör man ju med lite
Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 19:38Underbart Mattias G. Å visst är det fantastiskt det där med att när någon berättar något om träning som man själv är lite inne på . Ja då tycker man att han är värd nobelpriset typ. Nä nu djävlar tog jag väl ändå i. Men läs Mattias ord/råd noga nu (För de
Underbart Mattias G. Å visst är det fantastiskt det där med att när någon berättar något om träning som man själv är lite inne på . Ja då tycker man att han är värd nobelpriset typ. Nä nu djävlar tog jag väl ändå i. Men läs Mattias ord/råd noga nu (För de
Quote from Funbeat user on 8 January 2009, 17:28.... och för oss som är lite nya i geamet är det
utfall UTAN vikter innan man lägger på dem, fniss.
kan bara tänka mig hur jag skulle mått om jag tagit vikter på, i tisdags.
jiiisses.
.... och för oss som är lite nya i geamet är det
utfall UTAN vikter innan man lägger på dem, fniss.
kan bara tänka mig hur jag skulle mått om jag tagit vikter på, i tisdags.
jiiisses.
Quote from Funbeat user on 8 January 2009, 19:54På den tiden då vi tränade typ styrkelyft med våra patienter så började vid med en
stång helt utan vikter. Å köra typ tio gånger tio med den det var inte många som klarade. Å vi är väl alla nybörjare på något sätt vad gäller något vi aldrig provat på så j
På den tiden då vi tränade typ styrkelyft med våra patienter så började vid med en
stång helt utan vikter. Å köra typ tio gånger tio med den det var inte många som klarade. Å vi är väl alla nybörjare på något sätt vad gäller något vi aldrig provat på så j
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 21:20Som Markus skrev ovan
http://student.educ.umu.se/~ht00kaar/html/styrka.htmlJÄTTEBRA! har testat nu, superbra övningar =)
Som Markus skrev ovan
http://student.educ.umu.se/~ht00kaar/html/styrka.html
JÄTTEBRA! har testat nu, superbra övningar =)
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 22:07Japp, Marcus länk var grym. Jag har kört igenom det 2 ggr dagar här veckan och ryggen känns redan bättre!
Japp, Marcus länk var grym. Jag har kört igenom det 2 ggr dagar här veckan och ryggen känns redan bättre!
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 12:49Kul att länken uppskattades (t+) 🙂
Själv slarvade jag och fick inte till något styrkepass förra veckan, första tomma veckan sett till styrkegympan sen slutet av okt. "Nya tag" denna vecka... 😉 Kvar på önskelistan står att öka antalet styrkepass så 2gg
Kul att länken uppskattades (t+) 🙂
Själv slarvade jag och fick inte till något styrkepass förra veckan, första tomma veckan sett till styrkegympan sen slutet av okt. "Nya tag" denna vecka... 😉 Kvar på önskelistan står att öka antalet styrkepass så 2gg
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 13:39Jag har också två styrketräningspass som mål (rena sådana dagar alltså). Dessutom lite "mittkroppsträning" någon ytterligare dag när jag inte springer så hårt.
Jag har också två styrketräningspass som mål (rena sådana dagar alltså). Dessutom lite "mittkroppsträning" någon ytterligare dag när jag inte springer så hårt.
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 13:50Jag skulle tipsa om att försöka få in stabiliseringsstyrka (dvs bålstyrka) så ofta som möjligt. Antingen innan löppasset eller efter, tar inte mer än 5-10min. Kräver ingen direkt återhämtning, därför kan den med fördel göras varje dag.
I övrigt är det br
Jag skulle tipsa om att försöka få in stabiliseringsstyrka (dvs bålstyrka) så ofta som möjligt. Antingen innan löppasset eller efter, tar inte mer än 5-10min. Kräver ingen direkt återhämtning, därför kan den med fördel göras varje dag.
I övrigt är det br