Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hm, jag får väl prova mig fram vilken vikt det skulle kunna handla om då. Risken är väl att jag får sån träningsvärk att löpandet blir en katastrof de närmaste dagarna efteråt!

Tack för tips iaf. 🙂

Kent: lycka till, 4x4-intervaller är bland det jobbigaste jag vet men det ger faktiskt väldigt mycket också.

Sylvia, risken finns att man får mycket träningsvärk första gången/arna men jag är övertygad om att det ger med sig fort för dig som är all roun

JA, man får träningsvärk av 50-varianten av mitokondrieträning. Men det går över, kroppen vänjer sig och själva träningen går blixtsnabbt. Om man ändå är på gymmet alltså. 🙂

Nån som kört vanlig 3x10 på gymmet och tömt exempelvis benen med tyngre vikter för att sedan gå på 1x50 reps? Eller tvärtom, 1x50 följt av 3x10.

Jag körde 2 * 50 som mitokondrieträning på gymmet. Därefter försökte jag mig på ett pass med korta intervaller 5 * 1 minut med 1 minuts joggvila. Det gick väldigt segt och vanliga styrketräningen efteråt var närmast en katastrof.

Har även testat mitokond

OK, tack tack! Fler frågor då. 🙂

Hur länge gjorde Ni det här och hur ofta i veckan? Gav det nån effekt som Ni direkt kan härleda till ökat antal mitokondrier och ffa när vet man att metoden har börjat ge effekt?

David, förlåt så mycket för att tråden

Ingen aning om det blev fler mitokondrier eller inte. Körde 1 gång per vecka i samband med styrketräningen på gymmet och blev givetvis bättre på att tåla just den träningen. Om det var det som gjorde att jag klarade mitt sub2-mål på GV har jag ingen aning

Jag har inte heller något bra svar på om det ger någon effekt eller inte. Jag tycker överhuvudtaget det är svårt att säga om det ena eller det andra man gör ger något, det är svårt att köra precis exakt samma upplägg - förutom att ändra en endaste sak (de

Utan biopsi är det nog svårt att bevisa något, men känslan är väl nog så viktig? Känns det bra är det bra, typ? 🙂

Tack för svar! 🙂

OK, Ni verkar resonera ungefär som jag då. Att sånadäringa "metoder" kan man kanske inte alltid säga ger den effekt som man förväntar sig. Jag misstänker att man skulle behöva göra muskelbiopsier med jämna mellanrum för att VERKLIGEN u