Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vet inte om det besvarar din fråga men jag springer samma distanser nu som före fast med lägre snittpuls, så nån skillnad gör det för mig åtminstone.

Varvet t ex gick på 2:17 i år utan att jag förtog mig direkt (lägre snittpuls, komfortablare löpning), f

Tack Annica!

Min fråga var kanske lite luddigt formulerad, men anser Du att all den mitokrondrieträning som Du har lagt ner (frågar jag utan att veta hur mycket mitokondrieträning Du har gjort) var värd denna 5-minutersförbättring på halvmaradistansen? E

Med tanke på att jag tränade mindre (både i tid och antal km/v räknat) och blev bättre: ja 🙂

OK. Låter bra! 🙂

Men tränade mindre - jag trodde att miokondrieträning handlade om überlånga långpass vareviga helg? Ett par-tre timmars löpande både lördag o söndag? Att det är det som gör tillväxten, s a s? Men det är inte så då alltså?

Kanske det ä

För mig fungerade det mycket bättre att halvera mängden träning, hur besynnerligt det än kan verka.

Antagligen hade väl Bosön med saken att göra, de testade och fnulade och kom med råd som bisarrt nog fungerade mycket bättre än mina egna hemma-kokade teo

Sylvia; du kan testa "främjar mitokondriell biogenes" också

En googling gav fö. följande:
http://www.gih.se/Documents/CIF/Forskningsrapporter/2009/102_09%20Michail%20Tonkonogi.pdf

Oj!! Nä, så där har jag aldrig tränat. Jag hinner inte såna pass på helgerna och även om jag hade hunnit så finns ju gränser på hur mycket man vill lägga ner i tid på löpning när man ändå är en glad motionär. Jag har ETT (1) > 3-timmarspass i hela min kar

Tack Frida! 🙂

Lite det jag var ute efter eftersom jag har hört om nåt liknande för ett tag sen. Jag vill ju träna lite annat också så att jag kan behålla min hela och skadefria kropp och då måste tiden kunna räcka till för det också.

Passar på och testar min teori som bygger på saker jag läste för ett tag sen. (Jag tror Colting var en av källorna)

HGH är mänskligt tillväxthormon. En kroppsnaturlig steorid alltså, och som sådan bränner den fett och bygger muskelvävnad (slarvigt uttryc

Jo, man blir lite less när man kört 4h på löpbandet och ska stiga upp för ett 5H-pass dan efter faktiskt och det finns en gräns för vad familjen tycker är vettigt också.