Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 14:51"Om man nu hävdar att situationen, som David inleder diskussionen med, dvs om man förbränner mer fett med lägre glykogendepåer, är en myt "
Jag ser faktiskt inte att han, man, eller någon annan, hävdar att det är en myt att man förbränner mer fett om man
"Om man nu hävdar att situationen, som David inleder diskussionen med, dvs om man förbränner mer fett med lägre glykogendepåer, är en myt "
Jag ser faktiskt inte att han, man, eller någon annan, hävdar att det är en myt att man förbränner mer fett om man
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 15:00Sylvia.
På det enkla sätt vi sprang så var fettförbränning under långa pass ingen myt.Tror dock med dagens totalt annorlunda sätt att se på saker kommer att få det till en myt.
Sylvia.
På det enkla sätt vi sprang så var fettförbränning under långa pass ingen myt.
Tror dock med dagens totalt annorlunda sätt att se på saker kommer att få det till en myt.
Quote from Catharina Brattlin on 20 June 2011, 15:06Snälla Magnus, svara på min fråga istället, eller säg som det är - att Du inte vet om det är en myt eller ej. Ditt senaste inlägg tillförde inget revolutionerande i diskussionen.
Leif nämnde något om de mytomspunna morgonpromenaderna och att myten om de
Snälla Magnus, svara på min fråga istället, eller säg som det är - att Du inte vet om det är en myt eller ej. Ditt senaste inlägg tillförde inget revolutionerande i diskussionen.
Leif nämnde något om de mytomspunna morgonpromenaderna och att myten om de
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 15:23Sylvia, du behöver inte bli otrevlig.
Leif pratar om totala fettförbränningen över dagen, inte fettförbränningen under passet i sig.
Det är en myt att andelen fettförbränning under passet i sig skulle spela roll för totala fettförbränningen över dagen
Sylvia, du behöver inte bli otrevlig.
Leif pratar om totala fettförbränningen över dagen, inte fettförbränningen under passet i sig.
Det är en myt att andelen fettförbränning under passet i sig skulle spela roll för totala fettförbränningen över dagen
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 15:38"Leif pratar om totala fettförbränningen över dagen, inte fettförbränningen under passet i sig."
Leif pratade väl ändå om både passet och dagen.
Annica postade några intressanta länkar ovan.
"Leif pratar om totala fettförbränningen över dagen, inte fettförbränningen under passet i sig."
Leif pratade väl ändå om både passet och dagen.
Annica postade några intressanta länkar ovan.
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 15:45Okej, inte BARA under passet i sig. 😉
Okej, inte BARA under passet i sig. 😉
Quote from Catharina Brattlin on 20 June 2011, 15:54Otrevlig? Jag? Sorry om Du uppfattade mig så. Det var aldrig min intention. Jag tycker dock ff att Ditt inlägg var rätt ovidkommande i den här diskussionen. Nog om det!
OK, då är jag med på banan. Jag missförstod honom nog då och har nog snöat in för myc
Otrevlig? Jag? Sorry om Du uppfattade mig så. Det var aldrig min intention. Jag tycker dock ff att Ditt inlägg var rätt ovidkommande i den här diskussionen. Nog om det!
OK, då är jag med på banan. Jag missförstod honom nog då och har nog snöat in för myc
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 16:30Långpassen bygger fler och större mitokondrier också, frågan är om nte det är viktigare i sammanhanget. För inte springer väl marathoneliten med fett som främsta substratkälla?
Långpassen bygger fler och större mitokondrier också, frågan är om nte det är viktigare i sammanhanget. För inte springer väl marathoneliten med fett som främsta substratkälla?
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 16:34När man börjar närma sig 3h så är ju i alla fall hälften av substratet rimligen fett. Kan man öka hur mycket man kan få ut ur fettet med några procent, så gör det ju ändå en del.
Men jag håller med dig i att det kanske inte är den viktigast effekten av l
När man börjar närma sig 3h så är ju i alla fall hälften av substratet rimligen fett. Kan man öka hur mycket man kan få ut ur fettet med några procent, så gör det ju ändå en del.
Men jag håller med dig i att det kanske inte är den viktigast effekten av l
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 16:38Heh, nej inte för mig åtminstone. Vikten och kroppssammansättningen reglerar i alla fall jag mycket bättre med kosten.
Heh, nej inte för mig åtminstone. Vikten och kroppssammansättningen reglerar i alla fall jag mycket bättre med kosten.