Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

Bara vi är överens om att golf inte är en sport och att golfbanor är slöseri med perfekt ridterräng så får vem som vill hålla på med det. K? 😉

Golf är en alldeles utomordentlig sport... ger balans, viss del motion, tränar konsentration, kropps kontroll ger bra rörlighet och framförallt njuder på uppfriskande drycker på nittonde hålet...

Precis, och med banor som Härjedalens och en bärbag på ryggen så ger det mer än motion vill jag lova!

Jessie, har du en typ isländare jag kan låna, istället för en golfbil? 😉

Anders: Njah, jag roar mig med ädlare djur. Arabiska fullblod för att vara mer exakt. Men törs du prova så visst? Gör det något att han inte är helt inriden än? 😉

Magnus: Jag kan sträcka mig till att det är ett bra tidsfördriv. Möjligen. Säkert bra för

Jessie ställer upp som Caddy...hon behöver lära sig lite golfvett och det kommer ge henne bra kondition...Speciellt på Rommelåsens GK

Hade mer än gärna satt mig på ett fullblod. Min erfarenhet så här långt är bara islandshästar, och de är lite små och mesiga. Men lagom höjd för all upp och nedstigning på golfbanan. 🙂

Kanske Golo

Polo fast på golfbana med golfregler...helt ny sport!

Jag måste hålla med Jessie i den här diskussionen!

Enda anledningen till att jag började med golfen var för att jag inte hade nån häst! Så golfen är helt enkelt ett substitut för ridning - uteaktivitet, motion, balans.... Dessutom ungefär samma frustrat

Golf är ett utmärkt sätt att avreagera sig på. Det är en väldigt skön känsla när man får smälla till bollfaan så hårt de bara går, när man känner att den komprimeras till max, och tanken "Nu jävlar fick han ont" dyker upp i huvudet. 😛

Men min bag böhöver inte borstast och matas i parti och minut...Och när jag inte har lust så slipper jag gå ner i källaren och städa runt bagen för att den bajsat överallt...sen bits den inte...sparkar inte bakut...blir inte stingslig när det kommer en b