Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

Okejrå, jag ska försöka, med viss risk för att det blir väldigt filosofiskt och flummigt... 🙂

Jag tror generellt att man ska vara väldigt försiktig med att döma andras väg. Vissa val i livet (t.ex. att skaffa barn "tidigt" eller att skaffa husdjur) ka

Lucas: Varför skulle vi ge dig smockor?

Edit: jag tror jag låter bli förresten.

+1 på Emilie (t+). Jag tror nog att våga välja att göra sig beroende av någon annan i mångt och mycket är en mognads- och självförtroenderelaterad fråga. Eller så håller jag bara på att bli gammal. Eller nåt. 🙂

Lucas: Beror det inte lite på vilket förhållande föräldrarna har efter skilsmässan, var de bor, hur de har det ställt ekonomiskt, etc?

Emelie N: Mycket kloka och visa ord, Och en hel roman 🙂 För att inte fortsätta för långt i den disskutionen, (håller fortfarande på att hämta mig :-)) så får jag väl säga att jag gör väl fel i att dömma andra, men jag tycker fortfarande inte att man bor

Lucas: Jag kan inte svara på det utan att riskera att trampa på en massa ömma tår, så jag väljer att inte ge mig för långt in i diskussionen, _men_ jag kan säga att utifrån de fall jag har sett (kompis), så kan jag klart se nackdelar, men de nackdelarna b

Jag gillar inte h eller ämnet, men jag är tvungen för det är som jag skrev till en skol uppgift, och jag maåste ha nackdelsargument, och jag vet att det kan låta konstigt, men jag hittar fördelar.

Men som du skriver så är det svår att generalisera, för a

Jag måste nog hålla med Kenny lite grann. Det är dessutom väldigt olika beroende på hur det har sett ut både före och efter separationen. Det finns gott om exempel där föräldrarna har mått dåligt tillsammans och var och en fått en bättre tillvaro efter sk

Fredrik: Mycket vettiga åsikter där, och jag håller med dig om att åldern på barnet spelar en stor roll, Ju äldre eller yngre dessto bättre, För barn i 10-13? års åldern kanske kan tro att det är till en viss del deras fel.

Vidare så skriver du att lossk

Lucas: För att det ska gå att svara på öht måste du ge ett testcase. Beskriv personerna som ingår, vad de har haft för relation, hur gamla de är, vilket yrke/livssituation de har, hur många barnen är, hur gamla de är, vilket kön de har, i vilket land de b