Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 18:58Nej, det är inte så enkelt att båda föräldrarna, eller ens säkert någon av dem, mår bättre efter separationen. Därmed inte sagt att de mådde bra innan. Separationen kan t.ex vara ett resultat av att den ena, eller båda, har andra problem, men projicerar d
Nej, det är inte så enkelt att båda föräldrarna, eller ens säkert någon av dem, mår bättre efter separationen. Därmed inte sagt att de mådde bra innan. Separationen kan t.ex vara ett resultat av att den ena, eller båda, har andra problem, men projicerar d
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:00Fan kenny, du gör det inte lätt för mig;)
Ok tänk case, Mor och far, gifta och i 40 års åldern, båda yrkesarbetande och med ett barn i 5-6 års åldern, boendes i en medelstor stad i sverige. Blir det lättare nu? 🙂
Sen resten som du skriver, vet jag in
Fan kenny, du gör det inte lätt för mig;)
Ok tänk case, Mor och far, gifta och i 40 års åldern, båda yrkesarbetande och med ett barn i 5-6 års åldern, boendes i en medelstor stad i sverige. Blir det lättare nu? 🙂
Sen resten som du skriver, vet jag in
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:14Lucas: Nä, det har jag naturligtvis också tänkt på! Jag brukar tänka att det kanske hade kunnat bli lite bättre men det kunde med all säkerhet ha blivit så mycket sämre och ska man bedöma utefter hur härlig jag blev, måste mitt liv ha varit rätt härligt "
Lucas: Nä, det har jag naturligtvis också tänkt på! Jag brukar tänka att det kanske hade kunnat bli lite bättre men det kunde med all säkerhet ha blivit så mycket sämre och ska man bedöma utefter hur härlig jag blev, måste mitt liv ha varit rätt härligt "
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:18Ja, dels har man ju som barn ganska stor förmåga att anpassa sig, och som vuxen har man ansvar för att ta sig i kragen, även om det har varit struligt under barndomen. Man kan inte bara luta sig tillbaka och skylla på taskig barndom, som en del verkar vil
Ja, dels har man ju som barn ganska stor förmåga att anpassa sig, och som vuxen har man ansvar för att ta sig i kragen, även om det har varit struligt under barndomen. Man kan inte bara luta sig tillbaka och skylla på taskig barndom, som en del verkar vil
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:21Vem blir gladare av att beklaga sig över taskig barndom? Jag mår i alla fall mycket bättre när jag tänker att jag faktiskt hade en rätt bra barndom. Men jag _hade_ kunnat se det som att jag hade haft en taskig barndom, men då hade jag nog inte mått så bra
Vem blir gladare av att beklaga sig över taskig barndom? Jag mår i alla fall mycket bättre när jag tänker att jag faktiskt hade en rätt bra barndom. Men jag _hade_ kunnat se det som att jag hade haft en taskig barndom, men då hade jag nog inte mått så bra
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:22Kenny: Ja se där (t+)
Fredrik: Där slog du huvudet på spiken, alldeles för många som vill skylla allt på det.
Kenny: Ja se där (t+)
Fredrik: Där slog du huvudet på spiken, alldeles för många som vill skylla allt på det.
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:28Ja... suck. Jag, som i mitt tycke har haft en ganska bra barndom, har aldrig kunnat "tävla" med mina ex (båda skilsmässobarn) supertaskiga barndom. Visst kan en taskig barndom förklara en del beteenden man har som vuxen, men att bara skylla på det tycker
Ja... suck. Jag, som i mitt tycke har haft en ganska bra barndom, har aldrig kunnat "tävla" med mina ex (båda skilsmässobarn) supertaskiga barndom. Visst kan en taskig barndom förklara en del beteenden man har som vuxen, men att bara skylla på det tycker
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:34(orkade inte riktigt läsa allt, så ni kanske sagt följande:)
Den största och de dummaste jag kan se med en seperation är väl om barnen tar på sig skulden för seperationen.
De kan känna sig oönskade och oälskade
De får skuldkänslor när de är hos den ena
(orkade inte riktigt läsa allt, så ni kanske sagt följande:)
Den största och de dummaste jag kan se med en seperation är väl om barnen tar på sig skulden för seperationen.
De kan känna sig oönskade och oälskade
De får skuldkänslor när de är hos den ena
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:43JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
JAg vill vara Dolph och jag vill gifta mig med Charlotte Kalla 😀
(L)
GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD!!!!!
(L)😀
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
JAg vill vara Dolph och jag vill gifta mig med Charlotte Kalla 😀
(L)
GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD GULD!!!!!
(L)
😀
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:44sjukt skönt 😀
sjukt skönt 😀