Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

Spragg är väl egentligen småfisk...men jag och mina vänner anväder även det ordet för små/yngre människor...

Jag trodde spigg var småfisk?

Sabina: Om du vill ha ett konkret tips, har jag hört att man kan öka upp till 10% per vecka (har jag för mig), så om du springer 5 km nu, ökar du till 5,5 km veckan efter osv. Om du vill ha ett "flummigt2 tips, så brukar jag göra så att jag springer 5 km

Ja, om det är "små" människor brukar jag inte bli upprörd, men människor i min ålder?? Aja. Jag släpper det nu. De får hållas bäst de vill! Det viktiga är att folk mår bra. 🙂

Kenny: Ok..Tack.... ofta är det inte flåset det felar på utan mina ben stummar till sig så det känns som 2 trästockar man springer med.. nu har jag inte sprungit på säkert 2 mån men 5 km kan jag nog få ur mig tack vara spinningen.. men... stummheten är de

Aha. Då är det bara att bygga upp musklerna! Jag blev stel i min vänstervad varenda gång efter jul (jag är ju ingen löpare egentligen utan har bara sprungit sporadiskt innan jag startade det här träningsprogrammet), så jag såg till att stretcha ordentligt

Kenny, hahaha... bokeliebokar en en plutti-snutti-frutti-kurs till dig 🙂

Sabina, en pulsklocka kanske kan vara något för dig? Tror faktiskt att det kan hjälpa en väldig massa även om jag är ny i det gejmet. Jag hade formodligen aldrig orkat runt så lång

Kenny: hmmm skulle säga jag har bra benmusklet oxå tack vara spinningen... men kan absolut ha fel...

Anders: men har pulsen med stumhet i benen o göra... sällan flåset stoppar......

Sorry, såg inte stumhetsinlägget innan jag postade förra inlägget.

Kanske testa att labba lite med varierat löpsteg? Varva lite längre (och givetvis även kortare) steg när det börjar kännas jobbigt. Jag får ofta kramp i vaderna och risken för det minskar

Anders: Tack för tippsen.. har ett par adiddas "nånting" som e löparskor.. fått hjälp när jag köpte dom.. o de känns bra.. men jag har inlägg på grund av en knöl under foten dom inte vill operera bort för det kan bli mer besvär av att operera!! menmen det