Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

En "enkel" fråga till herrarna på forumet:

Om du träffar en kvinna som du blir blixtkär i, men av en eller annan anledning inte kan inleda något seriöst med (inte för att ni är upptagna då, men någon annan mer praktisk anledning) - vill ni då helst inte

Lika illa hur det än är... Tungt! Har testat båda varianterna och det finns ingen bra lösning än att knyta näven i fickan och göra nått för att glömma!

Blir jag blixtkär i henne så finns det ärligt talat inga hinder. Det spelar liksom ingen roll om man så bor i olika länder i så fall. 🙂

Nu finns det ju folk som har större problem med avstånd än du då Mats. 😉 Men om det är som det alltid varit i mitt fall då - du vill ha barn, hon vill inte. Sånt kan man inte kompromissa ihop. Inleder du då något eller inte?

(frågeställningen handlar eg

Mats J: (t+)

Jessie:

RADERAT: se nästa inlägg

Jag har en fråga till Jessie... Ställer du frågan för att DU hellre vill ha en kort romans med killen trots att du vet att det inte kommer att bli något seriöst och försöker hitta argument för att övertala honom? (elak fråga... Får man ställa såna?)

Jessie:

Jag har tänkt efter ang mitt förra svar och du slängde in ordet "blixtkär". Där tänker jag mer att jag skyddar mig själv känslomässigt och låter bli att inleda något med en kvinna som inte vill ha mig långsiktigt.

Ska det vara utan löften och "f

Det kluriga i den situationen är att avsluta den korta romansen i tid och inte pusha det längre och längre in i något som det aldrig kommer att vara tills man börjar få riktiga känslor. Problemet är väl när man inte vet när man nått gränsen förrän man är

Jessie, det där är ju en väldigt svår fråga. Jag VILL ju faktiskt ha barn någon gång i framtiden och jag vet inte om det är helt enkelt att kompromissa bort. Mitt ex hade barn sen tidigare och ville absolut inte ha fler barn, jag tyckte ändå att det var v