Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSvart i spåret, eller?
You need to log in to create posts and topics.

big foot?

R90/XR i svart och mörkblått. Synd att det inte sys dit fler reflexer i plaggen redan från början. Brukar ju finnas lite mikroskopiska fält som reflekterar men jag tycker det kunde vara mer.

Kan berätta att jag cyklade på en äldre herre förra vintern, som blev så illa skadad att han fick åka ambulans. Svart regnställ och inte det minsta tillstymmelse till reflex, gjorde att jag inte hade en chans i världen att se honom. Jag mådde jättedåligt

Jag har röd jacka o svarta tights...

Reflexion om reflexer:
De gånger jag springer med pannlampa reagerar jag ofta på hur osannolikt tydligt man ser reflexer. Det räcker med små fjuttreflexer för att de ska synas i mörkret på långt håll.

Cyklar utan lyse känns som den största faran på kväll

R90 i Orange jacka och svarta byxor + reflexväst om jag ska vara ute efter mörkrets inbrott.

Michael, helt klart svårt att börja tjafsa om pengar när man skadar någon allvarligt. Inte så mycket pengar efter att försäkringen löst ut, men var det verkligen rätt?
Om man har ork och råd så bör man driva såna fall vidare.

Jag brukar säga att folk tror de är 2,10 och lyser i mörkret ...
Hundar ska också ha reflexer ja, finns västar, finns diodhalsband ... eller häng en vanlig på kopplet!

Såg en jättefin barnoverall imorse, hela oket och in på ärmarna var mönstrade med snöf

Ja egentligen, men man är riktigt i läge att disktera saker då. Tycker det påminner om försäkringsbolag, som dömmer bilister som blir påkörda inne i rondeller av bilister som kör in i rondellen. Jag var i konktakt med polisen efter olyckan, och dom sa att

Jag har reflexväst på mig ibland. Men när jag inte har de har jag stenkoll på bilar så man lätt kan flytta på sig när dom kommer.