Quote from Susan Hartley on 5 January 2010, 12:50Nu har jag visserligen inte planerat in några schweiziska äventyr för min del, men jag är ändå lite nyfiken. Är det mycket jobbigare att springa på den höjden?
Jag var i Leysin-Feydey en sommar för några år sedan och trots att det "bara" ligger på ca. 1
Nu har jag visserligen inte planerat in några schweiziska äventyr för min del, men jag är ändå lite nyfiken. Är det mycket jobbigare att springa på den höjden?
Jag var i Leysin-Feydey en sommar för några år sedan och trots att det "bara" ligger på ca. 1
Quote from Katarina Lindbäck on 5 January 2010, 18:01Jag kände inte av några problem med höjden, men då var vi där i en vecka innan och vande kroppen med bergsbestigningar och vandringar.
Backarna däremot, det var nåt i hästväg, dom tog aldrig slut.
Jag kände inte av några problem med höjden, men då var vi där i en vecka innan och vande kroppen med bergsbestigningar och vandringar.
Backarna däremot, det var nåt i hästväg, dom tog aldrig slut.
Quote from Susan Hartley on 8 January 2010, 19:15Det kanske var backarna då som tog musten ur mig de första dagarna snarare än luften. 😀 Det enda stället där det inte lutade kraftigt var inomhus.
Det ser i varje fall ut att vara en otrolig upplevelse att springa ett bergslopp. Viktors Frankriketråd få
Det kanske var backarna då som tog musten ur mig de första dagarna snarare än luften. 😀 Det enda stället där det inte lutade kraftigt var inomhus.
Det ser i varje fall ut att vara en otrolig upplevelse att springa ett bergslopp. Viktors Frankriketråd få
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 22:10YESSSS!! Anmäld och betald, resa och boende bokat och klart. Kommer att vara där söndag-söndag. Känns så jäkla bra!
YESSSS!! Anmäld och betald, resa och boende bokat och klart. Kommer att vara där söndag-söndag. Känns så jäkla bra!
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 23:07Kul 😀
Sånt här är bra att sköta när man är sjuk så man slipper när man kan springa 🙂
Roddat ihop hela resan själv?
Du kan väl hänga med på nån Spring Travel vandring! Massa trevligt folk med och Rune L som guide 🙂Ses!
Kul 😀
Sånt här är bra att sköta när man är sjuk så man slipper när man kan springa 🙂
Roddat ihop hela resan själv?
Du kan väl hänga med på nån Spring Travel vandring! Massa trevligt folk med och Rune L som guide 🙂
Ses!
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 00:27Jepp, vi bor några hundra meter från er. Vad jag förstått är det späckat program hela veckan, vi ses nog på mycket skoj! Och så får du komma över och käka sjysst velunch nån dag 🙂
Jepp, vi bor några hundra meter från er. Vad jag förstått är det späckat program hela veckan, vi ses nog på mycket skoj! Och så får du komma över och käka sjysst velunch nån dag 🙂
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 10:49Hur lång tid innan bör man vara där och vänja sig vid höjden innan loppet? Hur bör träningen inför ett sådant lopp läggas upp. Många av oss som bor i mälaredalen och söderut har inte mycket höjder att träna på precis.
Hur lång tid innan bör man vara där och vänja sig vid höjden innan loppet? Hur bör träningen inför ett sådant lopp läggas upp. Många av oss som bor i mälaredalen och söderut har inte mycket höjder att träna på precis.
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 11:28Du bör inte behöva nån särskild höghöjdstillvänjning - Panorama trail är på drygt 2500 meters höjd och möjligen kan det möjligen kanske kännas en liten aning (fast när jag har sprungit på den höjden tycker jag inte att jag har märkt nån särskild höghöjdse
Du bör inte behöva nån särskild höghöjdstillvänjning - Panorama trail är på drygt 2500 meters höjd och möjligen kan det möjligen kanske kännas en liten aning (fast när jag har sprungit på den höjden tycker jag inte att jag har märkt nån särskild höghöjdse
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 11:54Marcus: jag pratade med Christer Skog (f.d. landslagstränade längd) i torsdags som kan mycket om höghöjdsträning och han påstod att värst är att springa loppet på tredje dagen efter ankomst. Ju längre tid före loppet man är där desto bättre, men det kan v
Marcus: jag pratade med Christer Skog (f.d. landslagstränade längd) i torsdags som kan mycket om höghöjdsträning och han påstod att värst är att springa loppet på tredje dagen efter ankomst. Ju längre tid före loppet man är där desto bättre, men det kan v
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 19:45Sk*t har just skickat in anmälan.
Måste jag då börja springa eller kan jag fortsätta på min lägndskidträning 🙂
Vasaloppet kommer ju i alla fall före 😉
Sk*t har just skickat in anmälan.
Måste jag då börja springa eller kan jag fortsätta på min lägndskidträning 🙂
Vasaloppet kommer ju i alla fall före 😉