Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Åhhh, med skräckblandad förtjusning så längtar jag helt galet mycket till i sommar!!! Filmen kittlar verkligen!!

Snart är det dags....Efter att ha sprungit delar av den värsta delen så är det bara att slipa på gångstilen....

Haha positiva Ken =)

Banan var riktigt fin och nerförslöpet är underbart men visst upp från Bergün är ingen höjdare =)

Nu börjar det närma sig, och jag längtar verkligen till startlinjen. Jag skulle vilja ta upp tråden om Panoramatrail igen: om man inte är direkt höjdrädd, men ändå försedd med en lite större en normal höjdrespekt: hur läskig är den då? Är den undre vägen

Rune Larsson provade att ta den nedre vägen det året som jag sprang. Jag vill minnas att han uppskattade att det tog 10-15 minuter längre tid än Panoramastigen.
Är du inte höjdrädd utan bara har en klädsam respekt för höjd är Panoramastigen inget problem.

Jim, vi var där ett gäng i förra veckan och sprang bl.a. panoramatrail i det skick den är *innan* de fixar banan. Jag är inte höjdrädd, men tanken slog mig att det kändes som vansinne att lägga en bana där tusentals människor skall springa just där. Det ä

Fredrika: Nja rädd för ramla ner var man och det fanns helt klart ställen där chansen fanns tyckte jag. Speciellt när det var helt ner-rasat och ingen väg alls i princip. Men som sagt, de fixar till dem innan loppet så det ska inte vara några problem.

Ly

Karl: kanske var det för att jag rasade några meter som jag inte tyckte det var så farligt sen 😉

Är själv höjdrädd och trivs inte alls på "luftiga" stigar i alperna.
Men på panoramastigen gick det över förväntan. Blicken fokuserad på stigen och fötterna samt att inte börja titta på vad som finns längst ner i dalgången blir mitt tips!

Fredrika: enda jag lyckades med var sätta ner hela foten till ankeln i gegga men annars så fanns det ingen risk för ramla =)
Dock så var jag ordentligt våt och kall om fötterna efter sprungit med våta skor i snön =)