Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Undrar om de fixar den icke-existerande bron över den lilla forsen också?
Ser med intresse fram emot förbättingarna de gjort på panorama-trail

Tack för tipsen om Panoramatrail. Jag får ta mig en funderare på saken. Finns det delar av trailen som går på någon kam, där det sluttar åt båda hållen? Jag har större problem med sådana partier, än om det bara sluttar åt ett håll, om ni förstår vad jag m

Det är ett parti på typ 5-6 km kanske som går på kammen som slutar lite åt båda hållen men mest åt höger.

Ok. Tackar.

> Finns det delar av trailen som går på någon kam, där det sluttar åt båda hållen?

Jag har också stora problem för stigar som går på kammar och klarar inte av dem. Någon sådan fanns dock inte på Swiss när jag sprang 2004. Jag tror inte de har lagt om ba

Jan: banan ändrades 2008 tror jag det var. Jonas borde kunna svara på vad skillnaden är. Man ändrade för att kunna få plats med mer folk på banan. Men så vitt jag vet så sprang man på panorama weg då också och den lutar ju en hel del. Ni sprang vi förviss

Men inte var det väl någon smal kam med sluttning åt båda sidorna när vi sprang? För det mesta var det väl helt safe åt vänster, medan det sluttade ner åt höger. Kan jag minnas så fel?! Visst att banan lagts om i omgångar, men panoramatrail är väl densamm

Hej,

Med dokumenterad höjdskräck så gick panoramatrail riktigt bra.
Jag upplevde inte att det var någon kamlöpning utan det sluttar i stort bara ner mot höger.
Men man upplever nog panoramatrail lite olika, Kalle tyckte det var lite bökigt medan jag själ

Nja ok, du springer aldrig riktigt på en ren kam, det håller jag med om men det lutar lite åt båda hållen då stigen gick ju lite si och så =)
Det var hyfsat springbart det mesta. Men jag föredrar fortfarande tunna fina skor så man är flexibel i fotlederna

Banomläggningen var i början på loppet, innan Filisur, så vitt jag förstått, och det var för 2009. Sprang själv 2005, 2006 och 2008. Panorama-trail har inte ändrats. Visst är den lite smal på några ställen med brant sluttning åt höger, men det är egentlig