Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 11:09”Varför jobbar hjärtat mer vid hög kadens? Det är fortfarande samma syremängd och därmed blodmängd som måste pumpas ner i benen oavsett kadens, om vi bortser från rena skillnader i effektivitet som i storleksordningen är några enstaka procent som extremer
”Varför jobbar hjärtat mer vid hög kadens? Det är fortfarande samma syremängd och därmed blodmängd som måste pumpas ner i benen oavsett kadens, om vi bortser från rena skillnader i effektivitet som i storleksordningen är några enstaka procent som extremer
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 11:16P. Du jämför styrketräning mot uthållighetsträning vilket inte är samma sak, sen tar du inte hänsyn till att jag redan undantagit effektivitetsresonemanget ur diskussionen.
Så bollen är din igen 🙂
P. Du jämför styrketräning mot uthållighetsträning vilket inte är samma sak, sen tar du inte hänsyn till att jag redan undantagit effektivitetsresonemanget ur diskussionen.
Så bollen är din igen 🙂
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 11:16Dåligt tränad med andra ord.
Dåligt tränad med andra ord.
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 11:35Så bollen är din igen 🙂
Å jag som trodde det var cykling det var frågan om;)
Vänligen
P..
Så bollen är din igen 🙂
Å jag som trodde det var cykling det var frågan om;)
Vänligen
P..
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 11:35”Du jämför styrketräning mot uthållighetsträning vilket inte är samma sak, sen tar du inte hänsyn till att jag redan undantagit effektivitetsresonemanget ur diskussionen.”
Nej jag jämför inte dessa två. Jag ger ett exempel på skillnaden mellan olika k
”Du jämför styrketräning mot uthållighetsträning vilket inte är samma sak, sen tar du inte hänsyn till att jag redan undantagit effektivitetsresonemanget ur diskussionen.”
Nej jag jämför inte dessa två. Jag ger ett exempel på skillnaden mellan olika k
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 12:16Gissar att en långsammare rörelse har mindre mängd mekaniska förluster. Men det kräver styrka och blir lite svårare att transportera ämnen till/från lårmusklerna.
Gissar att en långsammare rörelse har mindre mängd mekaniska förluster. Men det kräver styrka och blir lite svårare att transportera ämnen till/från lårmusklerna.
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 12:52Och om man cyklar på månen då P?
Jag tror inte du kan förklara mer på det här området som du redan radat upp missuppfattningar inom. Men om du vill får du gärna skippa "förenklingarna" och gå på djupet. Min ursprungsfråga kvarstår.
Och om man cyklar på månen då P?
Jag tror inte du kan förklara mer på det här området som du redan radat upp missuppfattningar inom. Men om du vill får du gärna skippa "förenklingarna" och gå på djupet. Min ursprungsfråga kvarstår.
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 13:45Ju tyngre men trampar desto mer mjölksyra bildas. Det tar på betydligt mer att bli kvitt den mjölksyran än att bara använda syre direkt från början.
Säkert flera andra faktorer också som samverkar, men jag gissar att detta är den viktigaste till att lätt
Ju tyngre men trampar desto mer mjölksyra bildas. Det tar på betydligt mer att bli kvitt den mjölksyran än att bara använda syre direkt från början.
Säkert flera andra faktorer också som samverkar, men jag gissar att detta är den viktigaste till att lätt
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 14:15Detta gäller om man vill komma uppför en backe lika snabbt, alltså med hög kadens som med låg.
Effekten är låt oss säga 300W på stora klingan fram och drev nr 12 bak, då kommer man ett visst antal meter per varvtag.
Växlar man ned till nr 13 bak (lättare
Detta gäller om man vill komma uppför en backe lika snabbt, alltså med hög kadens som med låg.
Effekten är låt oss säga 300W på stora klingan fram och drev nr 12 bak, då kommer man ett visst antal meter per varvtag.
Växlar man ned till nr 13 bak (lättare
Quote from Elias Engqvist on 20 November 2012, 14:52Jämför ett spel med block: http://sv.wikipedia.org/wiki/Block_(enkel_maskin)
(Kopiera och klistra in länken)
Jämför ett spel med block: http://sv.wikipedia.org/wiki/Block_(enkel_maskin)
(Kopiera och klistra in länken)