Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 20:11Förstår vad du menar. Alla är vi olika med muskel sammansättningen i kroppen. Om nu trådskaparen vill bli bättre i backarna så är det säkert en tränings grej. Vissa är bra på att cykla fort och vissa på att klättra i backarna. Allt går att träna men dock
Förstår vad du menar. Alla är vi olika med muskel sammansättningen i kroppen. Om nu trådskaparen vill bli bättre i backarna så är det säkert en tränings grej. Vissa är bra på att cykla fort och vissa på att klättra i backarna. Allt går att träna men dock
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 22:27Optimal kadens. Det finns troligen ingen kadens som man kan säga är optimal. Ingen kadens är optimal för all typ av cykling eller passar alla typer av cyklister.
"Vad gäller hur olika muskler aktiveras beroende på kadensen visar undersökningar på olika
Optimal kadens. Det finns troligen ingen kadens som man kan säga är optimal. Ingen kadens är optimal för all typ av cykling eller passar alla typer av cyklister.
"Vad gäller hur olika muskler aktiveras beroende på kadensen visar undersökningar på olika
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 22:43Det här blir mer intressant ju mer tiden går. Rådet att bli mer tränad är väl bra. Jag tränar triathlon och kör ca 3-4 timmar varannan vecka och ca 14 tim varannan vecka pga barn.
Hur är det att flytta klotsen under skon lite bakåt så att den sitter mit
Det här blir mer intressant ju mer tiden går. Rådet att bli mer tränad är väl bra. Jag tränar triathlon och kör ca 3-4 timmar varannan vecka och ca 14 tim varannan vecka pga barn.
Hur är det att flytta klotsen under skon lite bakåt så att den sitter mit
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 08:18När man spänner en muskel förbrukar den energi och spänningen förhindrar blod att komma in i den. Ju mer man spänner ju mer energi förbrukas, och ju längre man spänner desto längre tid tar det innan nytt syrerikt blod kommer till.
Då borde det ju rent lo
När man spänner en muskel förbrukar den energi och spänningen förhindrar blod att komma in i den. Ju mer man spänner ju mer energi förbrukas, och ju längre man spänner desto längre tid tar det innan nytt syrerikt blod kommer till.
Då borde det ju rent lo
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 10:51Är det inte svårare att redan öka på en redan hög kadens, väl?
Är det inte svårare att redan öka på en redan hög kadens, väl?
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 10:55Man kastar i nästa växel och höjer till samma kadens.
Man kastar i nästa växel och höjer till samma kadens.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 10:56Att köra på högsta växeln alltid är ju väldigt effektivt.
Att köra på högsta växeln alltid är ju väldigt effektivt.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 11:20Jag visste inte att du körde singlespeed David 😉
Jag visste inte att du körde singlespeed David 😉
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 11:24Jag har för mig att bancykeln har en växel men den går ju att dreva om.
Jag har för mig att bancykeln har en växel men den går ju att dreva om.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 13:45Knäna brukar tycka om högre kadens.
Knäna brukar tycka om högre kadens.