Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSyreupptagningsförmåga
You need to log in to create posts and topics.

>Men jag har fått förklarat för mig att det aldrig är bra med ett lågt steg, inte ens på maran.

Bara nyfiken, men vem har sagt det?

En kille som jag känner som kan väldigt mycket om löpning. Vill inte avslöja hans namn, det kanske han inte uppskattar. 🙂

Han är inte Funbeatare? Han skulle kunna få sin teori genomgången och skrutinerad på längden och tvären här 🙂

Jo, han är funbeatare.

Ah, jag var bara nyfiken på om det var någon här, då hade vi kanske kunnat få en intressant diskussion 🙂

Jag har löpsteg som generellt sett bara marginellt högre än en heltäckningsmatta, oavsett hur fort eller sakta jag springer. Inte så bra i Ursvik k

Haha, det där var roligt skrivet Lady! Jag snubblar massor i terräng om det är mycket stenar och rötter. Eller kanske inte så mycket längre, men förut iaf. Så jag skuttar verkligen inte som en söt kanin.

Orienterare har väl egentligen det bästa terräng-löpsteget (eller är det bara mina fördomar som slår till igen?). Fast jag tycker löpning är tufft nog utan att komplicera tillvaron ytterligare genom att försöka ta sig igenom obanad terräng dessutom 🙂

J

Det är jag som säger att man ska jobba på steget och "komma" upp i det. Sen är det skillnad på låga och låga steg. De flesta jag ser med lågt steg blir sittande i steget och får inget bra frånskjut och då är det svårt att springa fort. Utan att bra frånsk

Men vad menar du med jogga runt maran då? Långsammare än femminutersfart?

Den lätta går jag inte på... 😉