Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSyreupptagningsförmåga
You need to log in to create posts and topics.

>Peter om du visste vad en vägning innebär för mig så skulle du inte föreslå det,
>då lever jag hellre i ovisshet vad gäller min syreupptagningsförmåga.
Jag förstod det, det var därför jag föreslog att nån annan skulle läsa av vågen.

>Man måste alltså v

Intressant disskusion det här! Fredrik, om du har så högt värde på VO2max så förstår jag inte varför du inte springer snabbare! 55ml/kg är inte dåligt alls, det handlar ju som sagt hur man förvaltar dom. I mitt eget fall räcker det (jag har 55ml/kg) iaf t

Nu har jag sett Fredrik springa, så jag är inte så överraskad... Självklart har tekniken otroligt stor påverkan! Jag tror att jag kan förbättra min tid på milen otroligt mycket med samma Vo2-max som idag.

Även G-man kan ha sett mig springa men han har säkert velat förtränga den upplevelsen...

Men hur springer du då Fredrik? Vad i din teknik gör att du inte springer fortare? Jag själv har fått påpekat för mig att jag har ett lågt steg och springer som Lilian Magnusson och det är visst inte optimalt. Försöker springa som Bekele istället men det

Vad alla hackar på dig Fredrik! Nån måste väl hålla med dig så det får bli jag då. Jag har gjort Coopertestet och kommit upp i 60 men jag har "bara" klarat milen på drygt 40 minuter.

Jag tycker det är en enorm skillnad mellan att springa med hög puls i 1

Fredrik sprang med snöskor.

Oops! Finns visst olika formler. Den här har jag använt: http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1011&a=6666

Använder jag den ni menar hamnar jag visst på 51-52. Viss skillnad...

Ja, det var väl någon som påpekade att Coopertestet ger för höga värden. För löpare alltså. Testet är väl anpassat så att det ger ett hyfsat korrekt värde för alla människor, oavsett om man är inaktiv, löpare eller simmare. Och då passar testet sämre för

Vilken distans ska man mata in i på brainmac-sidan egentligen? Matar jag in 5 km-resultat får jag 40ml/kg/min och det är jag ju nöjd med, på 10 km får jag 38, på halvmaran 36,7 och vad jag får på maran ska vi inte tala om...