Quote from ellen olsson on 4 December 2008, 21:31> På de som har "genomsnittlig" löpekonomi stämmer det dock exakt.
Nej, det stämmer bara bra på de som har väldigt bra löpekonomi. Det var väldigt drivna löpare som ursprungligen användes som referens.
Du har säkert listat ut att min löpekonomi suger (o
> På de som har "genomsnittlig" löpekonomi stämmer det dock exakt.
Nej, det stämmer bara bra på de som har väldigt bra löpekonomi. Det var väldigt drivna löpare som ursprungligen användes som referens.
Du har säkert listat ut att min löpekonomi suger (o
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 21:57Var för någonstans står det att referensgruppen var "väldigt drivna löpare"? Men visst, man utgick såklart inte från skidåkares löpekonomi och inte heller soffpotatisar/medelsvensson utan säkert hyfsat snabba löpare. Fast VDOT-skalan går ju ända ner till
Var för någonstans står det att referensgruppen var "väldigt drivna löpare"? Men visst, man utgick såklart inte från skidåkares löpekonomi och inte heller soffpotatisar/medelsvensson utan säkert hyfsat snabba löpare. Fast VDOT-skalan går ju ända ner till
Quote from ellen olsson on 4 December 2008, 22:08Det framgår inte så tydligt i citatet ovan men VDOT-tabellerna och idén kommer ursprungligen från "Oxygen Power",
http://www.amazon.co.uk/Oxygen-power-Performance-distance-runners/dp/B00072HNYMDär kan man jämföra bl.a. Sebastian Coe och Henry Rono. Jag
Det framgår inte så tydligt i citatet ovan men VDOT-tabellerna och idén kommer ursprungligen från "Oxygen Power",
http://www.amazon.co.uk/Oxygen-power-Performance-distance-runners/dp/B00072HNYM
Där kan man jämföra bl.a. Sebastian Coe och Henry Rono. Jag
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 22:31..Sanna, hur är läget? 🙂
..Sanna, hur är läget? 🙂
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 08:21Tack så mycket för svaren! Jag ska göra ett arbete i Idrotten så jag behövde lite siffror, jag anser att funbeat är en ypperlig källa 🙂
Britta A: Jag är normalviktig och så, och nu har jag äntligen börjat få lite psykisk hjälp. Det känns skönt och det k
Tack så mycket för svaren! Jag ska göra ett arbete i Idrotten så jag behövde lite siffror, jag anser att funbeat är en ypperlig källa 🙂
Britta A: Jag är normalviktig och så, och nu har jag äntligen börjat få lite psykisk hjälp. Det känns skönt och det k
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 10:04Nu har jag ytterligare en fråga som jag ska försöka formulera så bra jag kan... Det finns två olika sätt att skriva sin syreupptagningsförmåga (l syre/min & ml syre/kg/min). Min fråga är nu, om man inte vet vad man väger så är det svårt att förlita sig på
Nu har jag ytterligare en fråga som jag ska försöka formulera så bra jag kan... Det finns två olika sätt att skriva sin syreupptagningsförmåga (l syre/min & ml syre/kg/min). Min fråga är nu, om man inte vet vad man väger så är det svårt att förlita sig på
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 12:04Okej Sanna, vad roligt att höra! Verkligen! 🙂 Hoppas att du får bra hjälp av psykologen, men kom ihåg att jobbet ändå kommer att ligga hos dig, men det fixar du alla tider!
Okej Sanna, vad roligt att höra! Verkligen! 🙂 Hoppas att du får bra hjälp av psykologen, men kom ihåg att jobbet ändå kommer att ligga hos dig, men det fixar du alla tider!
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 13:03Sanna, väga sej kanske?
Alternativt, om du vägrar se vågens bistra sanning, be nån annan ta vikten och räkna ut åt dej enligt formeln.
Du vill ju bara veta syreupptagningsförmågan eller hur?
Sanna, väga sej kanske?
Alternativt, om du vägrar se vågens bistra sanning, be nån annan ta vikten och räkna ut åt dej enligt formeln.
Du vill ju bara veta syreupptagningsförmågan eller hur?
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 19:30Peter om du visste vad en vägning innebär för mig så skulle du inte föreslå det, då lever jag hellre i ovisshet vad gäller min syreupptagningsförmåga.
Man måste alltså veta sin vikt för båda uttrycken?
Peter om du visste vad en vägning innebär för mig så skulle du inte föreslå det, då lever jag hellre i ovisshet vad gäller min syreupptagningsförmåga.
Man måste alltså veta sin vikt för båda uttrycken?
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 19:57Inte så lätt att mäta maximal syreupptagningsförmåga.
"Mätningen sker genom att utandningsluften med jämna mellanrum samlas upp i en så kallad Douglassäck. Där analyseras sedan halterna av syre och koldioxid. Numera finns även utrustning som kan mäta syr
Inte så lätt att mäta maximal syreupptagningsförmåga.
"Mätningen sker genom att utandningsluften med jämna mellanrum samlas upp i en så kallad Douglassäck. Där analyseras sedan halterna av syre och koldioxid. Numera finns även utrustning som kan mäta syr