Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTävlingspendlarna "utvecklas"
You need to log in to create posts and topics.

Mikael C: Allt du beskriver verkar ju vara ett problem med cyklister som inte sköter sig. Det verkar ju då märkligt för en bonnläpp som mig att skylla på vare sig cykelbanor eller bilister.

Per Thunberg: absolut! Men det underlättar knappas med cykelbanor som egentligen är för smala för en cyklist, i vissa fall med gångbanor i direktanslutning och i värsta, som på Hornsgatan, bilar i direkt anslutning till vänster, cykelbana, sen parkeringsf

Nej det gjorde du inte. Sorry, du fick liksom hänga med på min lilla åsikt om hela diskussionen. Det var inte meningen att tillskriva dig åsikter som du inte uttryckt.

För övrigt har du säkert rätt, jag har problem med lastbilar i 90 km/h på 2 dm avstånd

Jag hade lite problem med en timmerbil, lastbil + släpp idag. Den fick inte plats i körfältet, svängde (lite) ut till vänster och svängde in igen lite för tidigt. Han bedömde nog min hastighet fel. Det fanns 2 decimeter mellan släppet och vägräcket. Brrr

Jag drar genast en paralell till att det är OK att klanka ner på dem som det går bra för, som är ute och rör på sig och motionerar. Är det bättre att alla memils sätter sig i bilen, slår på P3 och köar bland alla andra på essingeleden??
På radion i förra

En liten glimt från Stockholmstrafiken denna tisdagsmorgon:
korsningen Götgatan/Folkungagatan. Cykelboxen är full av cyklister. Snett bakom till höger står en gigantisk, silverfärgad, pick-up. Märk att detta körfält bara är till för bilar som ska svänga h

Mycket synd att du inte hann ta regnr. Jag vet precis hur det är, man hinner knappt reagera förrän efteråt och då är man mest glad att det gick bra.

Ja det finns knäppskallar i alla slags fordon. Skillnaden är att skadan man kan ställa till med är proportionell mot hur mycket fordonet påminner om en stridsvagn.

Det var någon annan krönika i DN för en tid sedan när någon försökte antyda att det var cy

Spelar ingen roll om du tar regnummer och polisanmäler. jag blev både påkörd bakigfrån med motiveringen att jag backade på honom, misshandlad/ofredad, hotad samt att han slängde iväg min cykel. Sen smet han. Polisen lade ned min anmälan.

De måste nog ha lite mer att jobba med än ord mot ord. Oavsett vad jag tycker om polisens effektivitet i övrigt.