Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTävlingspendlarna "utvecklas"
You need to log in to create posts and topics.

Han gillar generellt folk som cyklar och cyklar själv men avböjer att prova på att cykla på en "dyr" cykel i cykelkläder och i grupp, det var han för individualistisk för, svarar han mig i en ursäkt.

För individualistiska cyklister så finns det ännu dyr

Hahaha! 🙂

Jag har nog aldrig sett någon medelålders cykelpendlare som går att förväxla med en tävlingscyklist här i Göteborg. Är det verkligen så vanligt i Stockholm? Här är det mest gubbar med reflexvästar och hybrider som susar fram om nu någon gör det. Jag pendl

På min väg hem från jobbet (7,5 km) inträffar följande:

Arsenalsgatan:
Tvingas väja för en bil som står till hälften ut i cykelbanan. Kommer en bit ut i mötande cykelbana och hinner höra en busvissling innan en kille på hybrid, i 172 km/h nästan rammar m

Det handlar mer om disciplin i pendlarleden än en politisk fråga. Se hur det fungerar i Köpenhamn med ett par hundratusen pendlare om dagen.

Det är rätt många pendlare här också. Tyvärr så är det större spridning i fart och kunnande, smalare och sämre cykelbanor, samr gott om andra individer till fots och i fordon av allehanda slag som inkräktar på utrymmet.

Just därför behövs både bättre plats och förarbevis 🙂

Det är väl bara att säga till. Det fungerar på tävlingar om virrpannorna stökar runt.

🙂

Jag fick åxo ett ursäktande mail från Erik Helmerson.