Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTävlingspendlarna "utvecklas"
You need to log in to create posts and topics.

För en gångs skull håller jag nog helt med Fredrik.

Fredrik J,
Jag skulle kunna skriva något om att du blivit äldre och klokare samt att få genier får omedelbara erkännanden...men min ödmjukhet förbjuder mig.

Fredrik N. Vad skribenten ville är en fråga som känns ganska obesvarad. Jag garvade inte helt enkelt för att jag tyckte inte att den träffade rätt. Om du tycker att det är komisk så har vi olika former av humor, men det är inget konstigt i sig. Men vad vi

Bruse: Cyklisternas hastighet ser jag inte som något problem på vanliga vägar. På gång-/cykelbanor har jag däremot problem med många cyklisters tävlingshets eftersom jag inte tycker att farten anpassas på ett trafiksäkert sätt. Och ja, jag har cykelpendla

Jag har som vanligt lite svårt att se varför så många blir så upprörda.

Angående det hemliga tecknet så fick jag svar på mitt mail idag.

"Hej Elin
Tack för ditt mail. Mitt svar på alla tre frågorna: Ingen aning.

Vänlig hälsning
//Erik"

Marcus, även bilister verkar ha missat att de har väjningsplikt. Eller att ingen gångtrafikant får gå ut i gatan utan att försäkra sig om att det kan ske riskfritt. Det är alltså inte ok att bara kliva rakt ut hursomhelst.

Sluta med ditt vi och dom. Finn

Jag har i alla fall fått svar på det mejl jag skickade till Erik på DN.
Han ville mest skämta med oss och hoppades att vi kunde skratta lite åt oss själva. Så just hans inlägg i debatten kanske inte var så farligt trots allt...

Charlotta C,
"Men vad ville ledaren och DN egentligen?"

Syftet bryr jag mig inte så mycket om egentligen. Men om någon påstår eller antyder att skribentens/Dns syfte är att hetsa mot cyklister så säger jag emot eftersom ytterst lite i texten är formulera

Den var bra Bruse. Jag har inget vi och dom. Jag tror mig veta att jag går in i olika trafikroller oftare än herr Bruse och vet mycket väl att det är samspel i trafiken som gäller. Därför vill jag att alla beter sig på ett bra sätt för att slippa olyckor.

Det är klart han skämtade. Sedan kan man diskutera om det var roligt eller inte.

Handen på hjärtat: jag får nästan samma pik av min 21-åriga dotter vad gäller kläder (fast det gäller kläderna på mig, samma kläder på en 21-årig snygging utan medelåldersma